×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت ۲۵
چرا مردم پس از خرید با فحش و ناسزا به خانه بازمی گردند ؟

  • کد نوشته: 23596
  • آبان 13, 1400
  • نخست نیوز – محمدباقر عطاریانی_ این روزها اکثر خانواده‌ها هنگام خرید مایحتاج و لوازم ضروری زندگی به‌ویژه مواد غذایی و لبنی با اعصاب خردشده و با کلی ناراحتی و برخی با فحش و ناسزا به خانه بازمی‌گردند.علت آن پیچیده نیست چراکه قیمت‌ها در لحظه هست و هیچ ثباتی وجود ندارد.به‌عنوان نمونه قیمت کالاهای تنظیم بازار […]

    چرا مردم پس از خرید با فحش و ناسزا به خانه بازمی گردند ؟

    نخست نیوز – محمدباقر عطاریانی_ این روزها اکثر خانواده‌ها هنگام خرید مایحتاج و لوازم ضروری زندگی به‌ویژه مواد غذایی و لبنی با اعصاب خردشده و با کلی ناراحتی و برخی با فحش و ناسزا به خانه بازمی‌گردند.علت آن پیچیده نیست چراکه قیمت‌ها در لحظه هست و هیچ ثباتی وجود ندارد.به‌عنوان نمونه قیمت کالاهای تنظیم بازار نظیر مرغ تابع نظم و قاعده‌ای نیست چه برسد به سایر کالاها. در این برنامه! ابتدا مرغ تنظیم بازار نایاب شد و سپس مرغ منجمد را راهی بازار کردند و درنهایت مدل تنظیم بازار آن با قیمت جدید که شش هزار تومان افزایش داشت به مردم عرضه شد.این روش افزایش قیمت، عینا مثل سناریوی چند ماه پیش بود بنابراین اگر مردم پس از خرید، فحش و ناسزا می‌گویند جای تعجب نخواهد بود.

    در مورد مواد لبنی هم دایم با قیمت‌های لحظه‌ای روبه‌رو هستیم و البته شگرد تازه کارخانه‌های مواد لبنی در نوع خود یک شاهکار  است! شاهکاری که اداره بازرسی و تعزیرات هم‌توان مقابله و برخورد باآن را ندارند.در این روش و شاهکار آمده‌اند روی بسته‌های پنیر و برخی دیگر از اقلام تولیدی‌شان عبارت دارای ویتامین D3 و… درج کرده‌اند و به همین بهانه قیمت‌ها را بالابرده‌اند.

    آمار وزارت صمت و انتشار آن در جراید از افزایش ۷۰ درصدی قیمت شکر و ۶۵ درصدی برنج ایرانی خبر می‌دهد.همچنین افزایش قیمت ۶۳ درصدی گوشت گوساله و گوشت مرغ با ۵۸ درصد و برنج خارجی با چهار برابر افزایش از دیگر آماری است که جراید منتشر کرده‌اند.شکر صدرنشین گرانی‌هاست و دراین‌بین از گرانی سرسام‌آور حبوبات نباید غفلت کرد.

    در فصل پاییز هم  وضعیت قیمت پوشاک کاملا آشفته است و قیمت‌ها سلیقه‌ای است.میوه و قیمت آن به‌گونه‌ای است که فقط با ورود میهمان و برای آبروداری، می‌توان اقدام به خرید آن ‌کرد.

    وضع موجود نشان می‌دهد که قدرت تجار، بازار و از همه مهم‌تر دلالان، مافوق قدرت و توانایی مدیران و مسوولان ذی‌ربط می‌باشد و تنها کار و خدمت مدیران ما حرف و شعارهایی است که هیچ‌گاه عملی نمی‌ شود و در مقابل، می‌بینیم که جناح بازار همچنان می‌تازد.حالا دراین‌بین باید دید که فحش، ناسزا، آه و نفرین مردم نصیب چه کسی خواهد شد؟!

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *