×
×
جدیدترین‌‌ها

جنجال یک همستر!

  • کد نوشته: 100500
  • خرداد 26, 1403
  • بازی همستر کمبت با واکنش‌های زیادی از سوی افراد و چهره‌ها مواجه شده و هرکسی بر اساس نگاه خود نقدی به این بازی تلگرامی وارد کرده است.
    جنجال یک همستر!

    نخست نیوز، سعید کوشافر_برخی هم ناآگاهانه و با توجیه‌های غیر کارشناسی سعی در تشویق یا انصراف مردم به ادامه بازی یا حذف آن دارند. در این یادداشت نگارنده بر اساس درک خود تاکنون چند نکته را بیان می‌کند.

    ا -طی ماه‌های گذشته بازی مشابهی طرح گردید و برخلاف همستر کمبت چندان اقبال عمومی نیافت این بازی بعد از مدتی در صرافی‌های رمز ارز لیست شد و کسانی که وارد کارزار شده

    بودند به سود معقولی دست یافتند این همان تجربه مثبتی است که باعث شده تا اقبال به بازی همستر کمبت عمومی شود.

    ۲_ شاید بتوان دلیل دوم اقبال عمومی به بازی همستر را دربیکاری گسترده فقر عمومی مردم و ناچیز بودن دستمزدهای کارگری و ناامیدی مردم از رسیدن به یک زندگی ایده ال از محل کارکردن جستجو کرد.

    وقتی مردم فقیر شوند و راهی برای کسب درآمد نباشد به هر ریسمانی برای بهبود زندگی خود چنگ می‌زنند بنابراین میزان گرایش مردم به این بازی می‌توان راهنمای خوبی برای مسوولان

    باشد که به رفاه ملت توجه بیشتری داشته باشند.

    3- برخی افراد هنوز در تحجر فکری گرفتار هستند و با هر پدیده تازه‌ای بدون بررسی و کارشناسی نظر مخالف می‌دهند.

    آن‌گونه که مسوولان بازی همستر اعلام کردند ملاک ارزش‌گذاری هر کاربر تعداد سکه‌های موجود وی نیست بلکه میزان امتیازی است که می‌تواند یک درآمد ثابت را (سود بر ساعت )را ایجاد کند.یعنی شما در مرحله اول باید مقداری سرمایه جمع کنید اما کسی برنده است که این تعداد سکه را در بهترین و سودآورترین بخش‌ها سرمایه‌گذاری کند.

    نگاهی به مراحل بازی هم نشان می‌دهد که می‌تواند یک کلاس رایگان برای آموزش اقتصاد باشد اینکه کاربر با بررسی بازارهای مختلف بهترین خرید را انجام دهد تا به سودبر ساعت مناسب‌تر برسد اینکه دوستانش را هم وارد عرصه کار اقتصادی کند تا یعنی شما در مرحله اول باید مقداری سرمایه جمع کنید اما کسی برنده است که این تعداد سکه را در بهترین و سودآورترین بخش‌ها سرمایه‌گذاری کند.

    نگاهی به مراحل بازی هم نشان می‌دهد که می‌تواند یک کلاس رایگان برای آموزش اقتصاد باشد اینکه کاربر با بررسی بازارهای مختلف بهترین خرید را انجام دهد تا به سود بر ساعت مناسب‌تر برسد اینکه دوستانش را هم وارد عرصه کار اقتصادی کند تا بتواند بهتر کار کند و… همه این‌ها درس‌های علم اقتصاد است که باید موردتوجه قرار گیرد.

    4-شنیدم که یک مجری خانم می‌گفت چطور می‌خواهند به این‌همه کاربر بازی همستر پول بدهند؟ البته از یک مجری بیش از این انتظار نمی‌رود اما اگر اندکی با روال تولید و استخراج ارز دیجیتال آشنایی داشت قطعا چنین سخنی را بیان نمی‌کرد، چراکه در همان زمان استخراج و عرضه آن در صرافی‌های رمز ارز چند برابر هر سکه درآمد ایجاد می‌شود.

    بنابراین هرگر پرداخت دچار مشکل نمی‌شود بلکه نظام قیمت‌گذاری است که بر اساس عرضه و تقاضاست ، اما مساله بعد از لیست شدن در صرافی است که ارزش‌گذاری رمز ارز است و گاهی مانند نات کوین با رشد چشمگیری مواجه شده ودارندگان را حیرت‌زده می‌کند، گاهی نیز با اقبال مواجه نشده و سود چندانی حاصل نمی‌شود.

    ۵_ شاید زمان انتشار این بازی در کشور ما زمان مناسبی نبود چراکه هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری است و توقع می‌رود مردم همه فکر و ذهن شان درگیر انتخابات شود، همین هم باعث برخی مخالفت‌ها هرچند که به‌هرحال جمع زیادی از مردم بخش زیادی از وقت شان را درگوشی می‌گذرانند و شاید ازنظر زمان اتلاف وقت تغییری حاصل نشده باشد.

    ۶ -درنهایت به نظر میرسد مسوولان باید بجای مخالفت با این بازی و استخراج عمومی رمز ارز، حتی مردم را تشویق به بازی کنند. چرا؟ اول اینکه کشور ما در شرایط سخت تحریم قرار دارد که جابجایی و انتقال پول برای تجار و بازرگانان به یک مساله لاینحل و دشوار تبدیل‌شده درحالی‌که رمز ارزها این مشکل را ندارند و درصورتی‌که معاملات واردات یا صادرات با رمز ارز انجام شود عملا تحریم‌ها کم اثر خواهد شد.

    دوم هم اینکه مردمی که طی چند سال اخیر در اثر مدیریت ضعیف دولتمردان و گرانی سرسام‌آور دچار فقر عمومی شدند.

    شاید با این بازی به مقداری درآمد دست‌یافته و از زیرخط فقر خارج شوند و وابستگی به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی کمتر شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *