×
×
جدیدترین‌‌ها

نان و دستگاه شوری سنج !

  • کد نوشته: 101194
  • تیر 7, 1403
  • از سال‌ها پیش نانواها برای اینکه خمیر نان زودتر وَر بیاید و بتوانند سریع‌تر و به تعداد بیشتری نان بپزند، از جوش‌شیرین استفاده می‌کردند. چراکه در حالت طبیعی 3 تا 4 ساعت برای تخمیر طبیعی نان، زمان لازم است تا خمیر ور بیاید.
    نان و دستگاه شوری سنج !

    نخست نیوز، محمدباقر عطاریانی_غافل از اینکه با مصرف جوش‌شیرین تخمیر واقعی انجام نمی‌شود و نان فقط برای مدت کمی ظاهری پف‌کرده اما سریع کهنه می‌شود.در این حال ممنوعیت استفاده از جوش‌شیرین در نانوایی‌ها بارها و بارها توسط مسوولان مربوطه تکرار شده است.اخیرا رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرده استفاده از جوش‌شیرین برای پخت نان ممنوع است.

    در صورت بروز تخلف، بر اساس نوع تخلف انجام‌شده با متخلفان برخورد می‌شود.در حال حاضر، تمام بازرسان وزارت بهداشت به دستگاه شوری‌سنج مجهز هستند.میزان شوری نان بلافاصله مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

    به‌هرحال چند دهه از اعلام این طرح و برنامه‌ها گذشته و امروز با دستگاه شوری سنج به دنبال خاطیان هستند. اینکه جوش‌شیرین طی این سال‌ها ضرر و زیان‌های خودش را به مردم و مصرف‌کنندگان وارد کرده و حالا دستگاه شوری سنج به میدان آمده ، جای سوال دارد؟ کار از ریشه اشکال دارد و باید دید برای نان و نانوا و پرهیز از مصرف جوش‌شیرین چه کرده‌ایم؟ به‌جای خرید دستگاه مذکور باید کاری کرد که خود نانوا با آگاهی و دلسوزی ، دنبال جوش‌شیرین نباشد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *