×
×
جدیدترین‌‌ها

با آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی اول اعلام شد،
دانش‌آموزان از بازار آزاد کتاب درسی نخرند

  • کد نوشته: 101535
  • تیر 10, 1403
  • معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از امروز آغاز شده گفت: امسال بیش از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب‌درسی چاپ شده و خانواده‌ها به خرید کتاب از بازار آزاد نیاز ندارند.
    دانش‌آموزان از بازار آزاد کتاب درسی نخرند

    به گزارش نخست نیوز،

    محمد علوی تبار با بیان اینکه ثبت سفارش پایه‌های ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم پس از ثبت‌نام در مدارس و ثبت‌نام قطعی در سامانه سیدا از امروز تا ششم شهریور امکان‌پذیر است گفت: پرداخت به صورت آنلاین از طریق درگاه‌های پیش‌بینی شده و سامانه انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه هیچ دریافتی به صورت نقدی صورت نمی‌گیرد افزود: قیمت‌ها به صورت میانگین در تمامی پایه‌ها ۵۰ درصد افزایش داشته است.

    معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای مناطق محروم، مطابق سال قبل مدارسی که به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت کردند امسال هم به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت می‌کنند.

    به گزارش ایسنا، به‌منظور تسهیل دسترسی دانش­‌آموزان به کتاب‌های درسی، ثبت سفارش کتاب­‌ها از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش‌ my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام می شود.

    برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است. دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *