×
×
جدیدترین‌‌ها

ریزش ۱۰ میلیونی سبد رای اصولگرایان طی سه سال!

  • کد نوشته: 101565
  • تیر 11, 1403
  • اصولگرایان که در انتخابات سال ۱۴۰۰ مجموعا بیش از ۲۲ میلیون رای را به خود اختصاص داده بودند در انتخابات ۱۴۰۳ با نزول چشمگیری در آرای خود مواجه شده و کمی بیش از ۱۲ میلیون رای کسب کردند.
    ریزش ۱۰ میلیونی سبد رای اصولگرایان طی سه سال!

    به گزارش نخست نیوز، سقوطی که اصولگرایان پیش از این در جریان رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم هم نشانه‌های آن را دریافت کرده بودند، اما حاضر به پذیرش آن نشدند.روزنامه اصلاح طلب از ریزش ۱۰ میلیونی سبد رای اصولگرایان خبر داد.

    یکی از نکات قابل توجه در این انتخابات ریزش شدید آرای اصولگرایان بود. اصولگرایان که در انتخابات سال ۱۴۰۰ مجموعا بیش از ۲۲ میلیون رای را به خود اختصاص داده بودند در انتخابات ۱۴۰۳ با نزول چشمگیری در آرای خود مواجه شده و کمی بیش از ۱۲ میلیون رای کسب کردند. سقوطی که اصولگرایان پیش از این در جریان رقابت‌های انتخاباتی مجلس دهم هم نشانه‌های آن را دریافت کرده بودند اما حاضر به پذیرش آن نشدند.

    اما بزرگ‌ترین بازنده انتخابات محمدباقر قالیبافی بود که به‌رغم تذکار برخی کارشناسان برای چهارمین بار برای حضور در پاستور دورخیز کرد اما به نتیجه مورد نظر نرسید. قالیباف با مشخص شدن آرای نامزدها، طی پیامی از فعالان ستاد خود درخواست کرد برای پیروزی جلیلی و جبهه انقلاب در دور دوم تلاش کنند! درخواستی که استقبال چندانی در میان اعضای ستاد او پیدا نکرد و برخی از لیدرهای ستاد او اعلام کردند حاضر به حمایت از جلیلی نیستند. به نظر می‌رسد انشقاقی که در جریان راست کشور ایجاد شده، همچنان ادامه دارد و بدنه این جریان را نیز گرفتار کرده است.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *