×
×
جدیدترین‌‌ها

اخلاق انتخاباتی در فضای مجازی

  • کد نوشته: 100835
  • خرداد 31, 1403
  • اندک‌اندک به‌روزهای داغ انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم. ستادهای انتخاباتی تشکیل‌شده و نمایندگان کاندیداها برای اقناع مردم نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند تا اثبات کنند کاندیدای موردنظر آن‌ها بهترین است .
    اخلاق انتخاباتی در فضای مجازی

    نخست نیوز، سعید کوشافر_همچنین موجی در فضای مجازی برای تبلیغ کاندیداهای ریاست جمهوری شکل‌گرفته است. هرکسی که دنبال کننده دارد آن‌ها را ترغیب به حضور در انتخابات و رای دادن به کاندیدای موردنظر خود می‌کند .

    درواقع برخی بی‌اخلاقی‌های روزهای اخیر از همین فضای مجازی سرچشمه می‌گیرد . جایی که هواداران برخی کاندیداها یا عماد اجاره‌ای آن‌ها اقدام به فحاشی ، تخریب ، تهمت افکنی و افترا به نامزدهای انتخاباتی یا هواداران آن‌ها می‌کنند.

    وضع در برخی موارد به حدی نامطلوب پیش رفت که آن‌ها مجبور به حذف پست‌های حمایتی از کاندیدا شدند.

    البته از جهتی هم فضای مجازی می‌تواند دز ایجاد شورونشاط انتخاباتی موثر باشند . آنجا که هواداران نامزدها یا فعالان مجازی با انتشار مواضع فعلی برخی کاندیداها و مقایسه آن با عملکرد گذشته یا اظهارات قبلی آن‌ها ، تضادها و تناقض‌ها را پیداکرده و مردم را در شناخت کاندیداهای اخلاق مدار ، صادق و پرکار و پرتلاش یاری می‌دهند.

    به نظر می‌رسد اگر شرط اخلاق رعایت شود و هواداران برخی نامزدها تن به رعایت خط قرمزهای تبلیغاتی بدهند ، فضای مجازی می‌تواند موتور محرک ایجاد شورونشاط انتخاباتی میان مردم باشد و مسیر شناخت کاندیدای اصلح را هموار سازد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *