×
×
جدیدترین‌‌ها

شرایط جدید انتقال به دانشگاه های داخل،
سخت شدن دور زدن کنکور برای رشته های پرمتقاضی کنکور

  • کد نوشته: 101466
  • تیر 10, 1403
  • دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه قسم می‌خورم هیچ موردی از فروش صندلی در دانشگاه های ما اتفاق نیفتاده است.
    سخت شدن دور زدن کنکور برای رشته های پرمتقاضی کنکور

    به گزارش نخست نیوز، غلامرضا حسن زاده در گفت و گو با نخست ضمن بیان این مطلب با بیان اینکه فروش صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی دیگر معنی ندارد و ما به شدت با این موضوع برخورد کردیم، اظهار کرد: در این دولت می توانم قسم بخورم هیچ موردی از فروش صندلی در دانشگاه های ما اتفاق نیفتاده است.

    دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص دور زدن تحریم توسط عده ای برای ورود به رشته های پرمتقاضی علوم پزشکی نیز گفت: داوطلبانی که برای تحصیل به یکی از دانشگاه های خارج از کشور می رفتند برای برگشت و ادامه تحصیل به دانشگاه های داخل باید در آزمونی که وزارت بهداشت برای سنجش میزان توانایی علمی آنها در نظر گرفته است شرکت کنند.

    وی ادامه داد: ما به هیچ عنوانی نمی توانیم بگوییم برای تحصیل به خارج از کشور سفر نکنند اما اگر این افراد به داخل کشور برگردند شرایطی را باید طی کنند که یکی از این شرایط شرکت در آزمونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

    حسن زاده اظهار کرد: اگر دو درصد داوطلبان فوق توانستند بالای ۶۰ درصد نمره آزمون فوق را دریافت کنند می توانند در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داورسازی تحصیل کنند. علاوه بر این دانشجویان موظف هستند ۷۲ واحد درسی خود را در کشور مبدا گذرانده باشند و معدل بالای ۱۵ باشند تا بتوانند درخواست انتقال دهند.

    دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: امروزه راه دور زدن کنکور در کشور بسیار سخت است دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در رشته های پزشکی هستند اگر در داخل کشور درس بخوانند راحت تر پذیرفته می شود چرا که به شرایط جدید راه دور زدن کنکور بسیار سخت شده است.

    وی افزود: در سال ۱۴۰۲ فقط ۱۱ نفر از کسانی که در آزمون فوق شرکت کردند توانستند بالای ۶۰ درصد نمره برای انتقال به دانشگاه های داخل را کسب کنند.

    منبع فرارو

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *