×
×
جدیدترین‌‌ها

حوالی استادیوم
چرا باید به ما مجوز حرفه‌ای ندهند؟!

  • کد نوشته: 23588
  • آبان 13, 1400
  • نخست نیوز – عجب هفته پرخبری بود. پرسپولیس باخت، آن هم چه باختی، استقلال و سپاهان بهترین شروع فصل چند سال اخیر خود را داشتند و سومین بازی‌شان را هم بردند، اما خبر اصلی این هفته این بود که پرسپولیس و استقلال درآستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند،آن هم به دلیل اینکه در […]

    چرا باید به ما مجوز حرفه‌ای ندهند؟!

    نخست نیوز – عجب هفته پرخبری بود. پرسپولیس باخت، آن هم چه باختی، استقلال و سپاهان بهترین شروع فصل چند سال اخیر خود را داشتند و سومین بازی‌شان را هم بردند، اما خبر اصلی این هفته این بود که پرسپولیس و استقلال درآستانه حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند،آن هم به دلیل اینکه در مرحله اول نتوانستند معیارهای حرفه‌ای را کسب کنند.

    *

    نکته اصلی این است که چرا باید اصلا مجوز حرفه‌ای بگیریم؟ ما که نمی‌توانیم میزبانی بگیریم، سرمان را در روز روشن جلوی تیم‌های گردن کلفت عربستانی می‌برند و بازی‌ای که ما میزبانیم را می‌دهند به آنها، ما که هزار کله معلق می‌زنیم برای اینکه دخترها را به استادیوم راه ندهیم، برای همین یک میزبانی رسمی را از تیم ملی‌مان می‌گیریم، ما که تماشاگرمان را به استادیوم رو باز و فضای 50 هکتاری که باد وزش دارد راه نمی‌دهیم در حالی که در اکثر جاهای دنیا استادیوم‌ها فول تماشاگر می‌روند و سینماها در حال اکران فیلم قهرمان اصغر فرهادی هستند و تماشاگرهای سینما در فضای بسته می‌نشینند و فیلم می‌بینند. ما که هنوز در مدیریت 20،30 هزار نفر در استادیوم صدهزار نفره عاجزیم. ما که برای آوردن کمک داور ویدئویی میخواهیم دلالی مان را بگیریم تا موافقت کنیم با وارد کردن تجهیزات این کار. واقعا چرا باید مجوز حرفه‌ای بگیریم؟ ظاهرا ای اف سی به فدراسیون فوتبال ایران درباره مالکیت پرسپولیس و استقلال هشدار داده است که وزارت ورزش باید یکی از این دو تیم را انتخاب کند، یعنی نمی‌شود که این دو تیم یک مالک داشته باشد. این گزازه را خودمان نمی‌دانستیم و باید ای اف سی به ما تذکر می‌داد؟ نه، می‌دانستیم، اما هم می‌خواهیم از مزایای این مالکیت استفاده کنیم هم می‌خواهیم در لیگ قهرمانان شرکت کنیم. اسپانسر دو تیم را به یک کارگزار می‌دهیم و خودمان را مضحکه خاص و عام می‌کنیم. واقعا به نظرم باید حداقل یک فصل مجوز حرفه‌ای دو تیم قرمز و آبی باطل شود بلکه سروسامانی به اوضاع تیم داده شود. تا یادم نرفته موضوع بدهی‌های خارجی را هم بگویم. چرا باید به ما مجوز حرفه‌ای بدهند وقتی که به عالم و آدم بدهکاریم و از پس پول به حق کالدرون و استراماچونی و دیگران برنمی‌آییم. بی خیال سر جدتان.

    *

    پرسپولیس در روزی که گربه سیاهش الومینیوم اراک بسیار خوب بازی کرد، در همان استادیومی که یک فصل قبل تنها باخت فصل قبلش را آورده بود، باخت. پرسپولیسی‌ها از دادن چهار تا پاس سالم به هم عاچز بودند. این اولین باخت پرسپولیس در این فصل بود. دو حالت دارد. یا مثل دو فصل قبل که با کالدرون همین وضعیت را داشت و بعد از باخت به سپاهان در تهران به خودشان آمدند و قهرمان شدند، به خودشان می‌‌آیند. یا این فصل باید قهرمانی را به تیم اصفهانی یا رقیب تهرانی بدهند.

    *

    مصطفی آجورلو سفت ایستاده تا حق تبلیغات دور زمین را از فدراسیون بگیرد. به دلیل اینکه در بدنه سپاه حضور داشته است می‌داند لابی در این موارد چگونه است. برخلاف سرپرست پرسپولیس که انگار از لپ لپ بیرون آمده و دارد تیمی را مدیریت می‌کند که یکی از بهترین پرسپولیس‌های چهل سال اخیر است.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *