×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت ۲۵
گنجینه‌های ما!

  • کد نوشته: 20848
  • مهر 8, 1400
  • نخست نیوز – محمد باقر عطاریانی – نه مهرماه روز جهانی سالمندان نام‌گذاری شده است.جمعیتی که در کشور ما با وجود احترام و ارج نهادن به این قشر باید اذعان کرد آنگونه که باید مورد توجه قرار ندارند.مشکلات سالمندان زیاد است اما در عصر کنونی، فاصله میان جوانان و سالمندان را می‌توان یکی از مهمترین […]

    گنجینه‌های ما!

    نخست نیوزمحمد باقر عطاریانی – نه مهرماه روز جهانی سالمندان نام‌گذاری شده است.جمعیتی که در کشور ما با وجود احترام و ارج نهادن به این قشر باید اذعان کرد آنگونه که باید مورد توجه قرار ندارند.مشکلات سالمندان زیاد است اما در عصر کنونی، فاصله میان جوانان و سالمندان را می‌توان یکی از مهمترین این مشکلات دانست.مخالفت سالمندان با نسل جدید، به صورت بدبینی، تحقیر و گاه دشمنی و حمله است و مخالفت جوانان با آن‌ها، به صورت مقاومت در برابر سالمندان و طغیان در برابر امر و نهی آن‌هاست. نوخواهی و تجددطلبی جوانان از یک سو، و پای بندی سالمندان به سنت ها از سوی دیگر، زمینه را برای درگیری‌ها و آسیب‌پذیری‌ها فراهم می کند. برای از میان بردن این فاصله و داشتن محیطی آرام و با صفا، باید دست جوان در دست سالمند قرار گیرد تا هر دو از وجود یکدیگر بهره برند. شناخت علل زمینه ساز ایجاد اختلافات، شناخت طبیعت دو نسل و انتخاب راه مناسب برای نزدیک کردن دو نسل به یکدیگر، در ایجاد این محیط آرام و باصفا بسیار مؤثر است.

    سالمندان به ظاهر پیر و ناتوان شده‌اند و به عبارتی به مرحله بازنشستگی رسیده‌اند، اما واقعیت این است که این افراد، توانایی های بسیاری دارند که به تناسب سن و امکان می‌توانند آن ها را مورداستفاده و بهره برداری قرار دهند. بسیاری از این افراد برای نسل جوان افرادی مهم و قابل اعتمادند که می‌توانند به تربیت جوانان پرداخته و مشکلات و مسایل آنان را حل کنند. سالمندان باتجربه‌ها و اندوخته هایی که دارند، قادرند اعضای خانواده و جامعه را در حل مشکلات یاری دهند و شادی و طراوت در زندگی به وجود آورند. تدابیری که سالمندان برای زندگی در پیش می گیرند و تلاش هایی که در زندگی به کار می‌برند، بسیار مهم و ارزنده است و نباید از این تجربه‌ها و اندوخته‌ها غفلت کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *