×
×
جدیدترین‌‌ها

از پرستش تا عبادت

  • کد نوشته: 18550
  • شهریور 11, 1400
  •   نخست نیوز– جواد ظفر امیلی – من مجذوب شدن را قطب نمای راه ایمان می دانم و مجبور بودن را بر نمی تابم. از آن رو که هر که قصد گلستان دارد بایستی او را پای شوق باشد نه اکراه رفتن .با این ایده آنقدر درحلول ایمان و اشتیاق توحید به انتظارو مراقبه بسر […]

    از پرستش تا عبادت

      نخست نیوزجواد ظفر امیلیمن مجذوب شدن را قطب نمای راه ایمان می دانم و مجبور بودن را بر نمی تابم. از آن رو که هر که قصد گلستان دارد بایستی او را پای شوق باشد نه اکراه رفتن .با این ایده آنقدر درحلول ایمان و اشتیاق توحید به انتظارو مراقبه بسر بردم و در کوی محبوب آوارگی ها کشیده و سرگردانی ها را چشیدم ، تا پای طلب به جنبش آمد. آنگاه عزم آستان یار نمودم تا جمال و جلال حضرت حق را در وادی دل رونمایی کنم . این سان بود که هنگامی که مجذوب خدا گشتم عبادتم به پرستش تبدیل شد و اطاعتم به ارادت بدل گشت ، از آن پس دیگر بندگی و تجارت را رها و آزادگی را برگزیدم .

    گفتگوکن گفتگوکن گفتگو

    جستجوکن جستجوکن  جستجو

    چون رسیدی در سرای بزم یار

    های و هوکن  های و هوکن  های و هو

    وانگهی از خودمنی بیهودگی

    شستشوکن  شستشوکن  شستشو

    ********************************************

    آموخته ام که عقیده و دیدگاه هیچ کسی کامل و جامع نیست. همچنین باور هر شخصی به منزله ناموس و سرمایه اوست که می باید محترم شمرده شود . اینک دریافته ام که برای تغییر نظرات دیگران هیچ تلاشی صحیح نیست و لازم نیست برای اثبات نظراتم هر چند که ناظر به حقیقت باشد بحث و مجادله نمایم اکنون برای بارور نمودن اندیشه و اعتلای باورهای خویش سخت در جستجوی حقایق هستم .اینک در گفتگو ها و محاورات و مناظرات  بر خلاف همیشه طالب پیروزی حق  هستم اگر چه بر خلاف نظرم باشد. دیگر به چیزی کمتر از حقیقت راضی نمی شوم و تصور اینکه عقیده ام بهترین و کامل ترین است را نوعی توهم  می دانم و آن را کاملاغیر منصفانه تلقی می کنم .

     

    تو دل خود را چو دل پنداشتی

    جستجوی اهل دل بگذاشتی

    آنچه تو گنجش توهم می کنی

    از توهم گنج را گم می کنی

    اشعاراز مولانا

     

     

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *