×
×
جدیدترین‌‌ها

نقش مجلس درترسیم آینده کشور

  • کد نوشته: 17900
  • شهریور 4, 1400
  •  نخست نیوز – علی پاکباز خسرو شاهی– بدون تعارف شرایط کشور خوب نیست، مسایلی چون اشتغال و معیشت موجب نارضایتی شده است و کابینه قوی قطعا نقش مهمی برای رفع این مسایل دارد،طبیعتا وزرایی که از توانمندی قابل دفاعی برخوردارند می توانند برای آینده کشوردر حوزه های اقتصادی و فرهنگی و مدیریت وضعیت موجود و در […]

    نقش مجلس درترسیم آینده کشور

     نخست نیوز علی پاکباز خسرو شاهی– بدون تعارف شرایط کشور خوب نیست، مسایلی چون اشتغال و معیشت موجب نارضایتی شده است و کابینه قوی قطعا نقش مهمی برای رفع این مسایل دارد،طبیعتا وزرایی که از توانمندی قابل دفاعی برخوردارند می توانند برای آینده کشوردر حوزه های اقتصادی و فرهنگی و مدیریت وضعیت موجود و در نهایت گام برداشتن در مسیر توسعه تاثیرگذار باشند.

    در حال حاضر پایه پولی کشور به شدت افت کرده است، نرخ رشد تورم به 45درصد رسیده است.

    امید است مجلس با دقت کافی صلاحیت وزرا را بررسی کند، آنجاهایی که باید به وزرا پیشنهادی که شرایط ندارند نه تنها با نگاه سلبی بلکه با نگاه ایجابی عمل کند در واقع این نگاه باعث می شود که دولت، وزیر بهتری را پیشنهاد دهد.

    مجلس نباید تعارف داشته باشد و اگر به این جمع بندی برسد که وزیری واجد شرایط نیست قطعا رای ندهد گرچه شدیدا لابی های وسیعی در حال انجام است و این خوب نیست.

    اما نمایندگان از تشخیص بالایی برخوردار هستند و امید است آنچه به نفع مردم می باشد، رقم بخورد.

    مجلس بایستی به دنبال این باشند وزیری انتخاب شود که چهار سال کارش را با قدرت ادامه دهد چراکه اگر به هر کدام از وزرایی که کارآمدی لازم را ندارند رای مثبت دهند یکسال طول خواهید کشید تا بتوانند از ابزارهای نظارتی خویش چون استیضاح استفاده کنند. در واقع باید دقت کنند سابقه اجرایی و نگاه برنامه محوری وزرا را بررسی کنند و  این سابقه و نگاه به گونه ای باشد که نمایندگان به استیضاح و سوال نرسند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *