×
×
جدیدترین‌‌ها

تاثیرات جنگ بر جامعه

  • کد نوشته: 109959
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • تاثیرات جنگ تمامی افراد یک جامعه را در برمی‌گیرد. جنگ مساله‌ای است که بر جوانب مختلف زندگی افراد تاثیرات منفی می‌گذارد و ازلحاظ اجتماعی، روانی، فردی، اقتصادی، شناختی و بسیاری از جنبه‌های دیگر، افراد را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند.
    تاثیرات جنگ بر جامعه

    به گزارش نخست نیوز، سید معین امامی میبدی_معمولاً خانواده‌ افرادی که در جنگ مجروح یا کشته می‌شوند حتی بعد از جنگ نیز ممکن است نتوانند با این وقایع کنار بیایند و مسایل تلخی را تجربه می‌کنند. جنگ عاملی موثر در ابتلای افراد به انواع اختلالات روانی است. بنابراین به‌صورت کلی جنگ اثرات و پیامدهای روانی زیادی بر جامعه دارد.

    جنگ یا نبرد به درگیری‌های مسلحانه گفته می‌شود که اغلب طولانی‌مدت است و بین ملت‌ها و یا به‌صورت داخلی بین افراد و شهرها اتفاق می‌افتد البته جنگ تنها به‌صورت مسلحانه و با استفاده از تجهیزات نظامی نیست و می‌تواند به‌صورت روانی اهداف خود را دنبال کند.

    جنگ پیامدهای بسیاری دارد و باعث می‌شود فرد ازنظر روانی دچار اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) شود.

    ۱.افسردگی از تاثیرات جنگ

    ۲. اضطراب از تاثیرات جنگ

    ۳. اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

    در این اختلال فرد به‌صورت مداوم و بدون آن‌که خود بخواهد حوادث تلخ دوران جنگ را در ذهن مجسم می‌کند و از یادآوری آن‌ها دچار اضطراب می‌شود. فردی که استرس پس از سانحه دارد، ترس شدیدی از وقوع حادثه دارد و از مکان‌هایی که یادآور جنگ هستند دوری می‌کند.

    تاثیرات جنگ بر افراد مختلف جامعه

    ۱. تاثیرات جنگ بر کودکان

    ۲. تاثیرات جنگ بر بزرگسالان

    ۳. تاثیرات جنگ بر خانم‌ها

    ۴. تاثیر جنگ بر مردان

    اما در این میان نگاهی هم به نظر دکتر احمد بخارایی استاد دانشگاه و جامعه‌شناس داریم که می‌گوید: در سطح کلان و کلی پدیده جنگ برای ایرانی که هشت سال در حال جنگ بوده و عوارضش را از نزدیک حس و لمس کرده، پدیده پسندیده‌ای نیست و در حقیقت به سمت صلح بیشتر تمایل داریم تا جنگ.

    از سوی دیگر اولین نمود عینی جنگ بر جوامع از دست دادن افراد جامعه است، در یک تعریف قابل‌ارایه می‌توان گفت که جنگ می‌تواند در زمره نهاد‌های انهدامی ارادی قرار گیرد که در جهت کاهش زادوولد یا کاهش تعداد زندگان تلاش می‌کند و در تمام جنگ‌ها خسارت مستقیم را مرگ جوانان تشکیل می‌دهد.

     

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *