×
×
جدیدترین‌‌ها

دست‌های آشکار خرید و فروش وام!!

  • کد نوشته: 109972
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  •  این روزها دیدن اطلاعیه‌های فریبنده و چشم‌نواز با عنوان خریدوفروش وام فوری رو به افزایش است.
    دست‌های آشکار خرید و فروش وام!!

    به گزارش نخست نیوز، محمدباقر عطاریانی_اطلاعیه‌هایی که دل می‌برد و برای آن دسته از افرادی که گرفتاری‌های مالی دارند ، حسابی جذاب و پر‌فریب است.

    این روزها همگی گرفتاریم و اغلب هم گیرمان بر محور مسایل مالی است.رهن خانه، خرید خانه، تهیه جهیزیه، ازدواج فرزند و یا بیماری و خرج جراحی و داروهای گران‌قیمت و … خلاصه هرکسی به‌نوعی گرفتار است و این اطلاعیه‌ها نیز دل ربایی می‌کند.جالب اینکه روی درودیوار و حتی کف پیاده‌روها مملو از این اطلاعیه‌هاست و روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود.

    روی یک اطلاعیه دست‌نویس نوشته‌شده بود :امتیاز وام‌های فروشی:بانک ….۲۵۰ میلیون ریال،بانک….۲۰۰ میلیون ریال، وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی ، وام با سند ملکی تا سقف ۷۰ درصد و….به‌هرحال وضعیت موجود نشان می‌دهد که متقاضیان وام زیاد هستند و در این وانفسا عده‌ای هم با زد و بند و با ارتباط و ده‌ها رانت و یا کلاهبرداری و … مشغول کاسبی هستند.

    به‌راستی رفع گرفتاری مالی مردم با گرفتار کردن آن‌ها در چنین وام‌هایی ، انصاف است؟این وام‌ها از کجا و چگونه تهیه می‌شود؟چه میزان سواستفاده و کمیسیون در آن‌هاست؟ پشت پرده نقطه وصل وام با افراد چه کسانی هستند؟اصل خریدوفروش وام ازنظر شرعی چه حکمی دارد؟تبلیغ فروش وام در قالب اطلاعیه و تراکت و…قانونی است؟باور کنید این نوع وام‌ها، افتادن از چاله به چاه است و متاسفانه هیچ نظارت و برخورد و شدت عملی نمی‌بینیم.اصلا مرجعی برای شکایت و رسیدگی هست؟

     

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *