×
×
جدیدترین‌‌ها

روایت اسماعیل

  • کد نوشته: 109976
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • سردار اسماعیل قاآنی سه شنبه با حضوردر مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان طعنه بزرگی به دشمنان انقلاب و جبهه مقاومت زد. اما این غیبت دو هفته ای باعث شد که تفاوت رسانه و شبه رسانه را دریابیم.
    روایت اسماعیل

    به گزارش نخست نیوز، دکتر علی خسروشاهی_رسانه، راوی است و نه خالق. قرار نیست رویداد بیافریند بلکه باید روایتگر اتفاق باشد. بطور مثال رییس مجلس و وزیر امور خارجه در بحبوحه آتش بیروت در آسمان این شهر پرواز کنند و دیدارهای دیپلماتیک رسمی و غیر رسمی در منظر و عیان انجام دهند و رسانه ها آن ها را بازتاب دهند.

    اما امروزه ابزار دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی ، شبه رسانه شده است. یعنی می آفریند تا اطلاعات بگیرد و عملیات کند. می آفریند تا به اصطلاح، راه بیندازد و در ذهن ها ماندگار شود. باید هوشیار بود. این سال ها زیاد در  دام رسانه ای دشمن افتادیم اما در ماجرای سردار قاآنی، بهترین عملکرد صورت گرفت:

    نخست به خیلی ها ثابت شد هرچیزی که نام رسانه دارد لزوما کارکرد رسانه ندارد. گاهی ابزاری است برای عملیات فریب.

    دوم آنکه نباید در دسیسه شبه رسانه افتاد. فرض کنید در ماجرای سردار قاآنی، نظام ،دست به اقدام نمایشی می زد و مثلا از او یک فیلم منتشر می کرد. این یعنی به شبه رسانه رسمیت می داد. اما این کار انجام نشد. تنها یکی یا دو مقام مسوول تکذیب کردند و در دسیسه شبه رسانه نیفتادند. دشمن سعی کرد نظام را عصبانی کند. از ترور و شهادت، به مجروحیت تغییر موضع داد. باز هم کارگر نشد و به سیم آخر زد و تهمت جاسوسی به سردار زد. اما این ترفند هم سودی نداشت و روال عادی پی گرفته شد.

    نتیجه آن که  برای همه رسانه ها نباید قداست قایل بود. گاهی شبه رسانه و لشکر زرهی در پوسته رسانه ظاهر می شود، نباید در بازی آنها افتاد و باید عادی جلوه کرد. همچنین سوال را نباید بی پاسخ گذاشت. اما نباید غلو کرد. نظام هم در شایعه شهادت و مجروحیت و تهمت، تنها تکذیب کرد و احساساتی نشد.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *