×
×
جدیدترین‌‌ها

انتقادها را به مثابه فرصت بر شمارید

  • کد نوشته: 110027
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  • انتقاد نوعی بازخورد منفی و ارزیابی منفی از دیگران است. زمانی که از یک فردیا سازمان انتقاد می‌کننددر واقع  می‌گویند  آنگونه که هست و یا رفتار می‌کنند نزد افکار عمومی پذیرفته نیست و نیاز به تغییر دارد. در واقع انتقاد ممکن است شخصیت و موجودیت افراد  یا سازمانهارا نشانه گیرد .
    انتقادها را به مثابه فرصت بر شمارید

    نخست نیوز – انتقاد  به شیوه‌های مختلفی بیان می شود. گاهی با لحنی تند  و گاهی نیز با لحنی آرام و دوستانه. انتقاد همچنین می‌تواند با اهداف مختلفی صورت گیرد. گاه به قصد سرزنش، و گاه نیز به قصد کمک است.
    به‌ طور کلی انتقاد یک بازخورد و شهامت ارزیابی منفی از رفتار شخص و یا سازمان  است که می‌تواند با روش‌ها و اهداف مختلف ، در زمان‌های مناسب و یا نامناسبی بیان شود.
    الکس فرگوسن :
    در سال ۱۹۹۶ بعداز اینکه دردو بازی متوالی لیگ از نیوکاسل و ساوهمپتون شکست خوردیم و در سومین دیدار به چلسی باختیم ، رادیو بی بی سی برنامه انتقادی در باره افول احتمالی منچستر پخش کرد .نقد آنروز این رادیو پرمخاطب به شدت به ما نیرو بخشید و مطمئن هستم که همان اعتقادات کمک کرد تا ما به قهرمانی دست یابیم .
    این یادداشت به اهمیت نقدهای مختلف که از سوی رسانه ها مطرح میشود اشاره می کند .
    این دستاویز ( انتقاد )را می توان به دو منظور عقده گشایی و یا سازندگی مرتبط دانست که در هر دو صورت، آگاهی همه آنها کمک شایانی را در روند مسابقات  برای کلیه باشگاهها بهمراه دارد .
    عدم پذیرش انتقاد به مفهوم متکلم وحده و خود رأی   بودن است که در  باشگاههای ما متداول است .
    مدیران باشگاههایی که مورد انتقاد قرار میگیرند در مرحله نخست ، باید نسبت به توجه مخاطبان به آن باشگاه خرسند باشند و آندسته ازسازمانهایی مورد انتقاد قرار نمی گیرند که  ایستا بوده یا به دلیل پایین بودن سطح فعالیت و راندمان کاری   مورد توجه و اهمیت  مخاطبان نیستند .
    ضعف یا قدرت باشگاهها به اهرم و قاعده های چپ و راست که سیاست های باشگاه را با انتخاب کادر تیمها تعیین میکنندوابستگی مستقیم دارد .
    اگرچه مورد اشاره یا انتقاد رسانه ها معطوف به سرمربیان و یا دستیاران شأن  باز می گردد اما واقعیت امر را می توان به کمیته انتخاب کادر تیم ها  منتسب دانست .
    اگر کمیته تعیین کننده باشگاهها(کمیته فنی ) به معنای واقعی ،سرد و گرم مستطیل سبز را چشیده باشند. وتحت تاثیر تفکرات عوامل بیرونی که افکار عمومی  آنها را با عبارتهای مختلف می شناسند  نشوند، همه انتقاد ها را می توان به مثابه فرصت دانست واز این رهگذر ، بهترین راهکارها را برای رشد و توسعه باشگاه یا سازمانها  در نظر گرفت .

    مهرشاد عنبری

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *