×
×
جدیدترین‌‌ها

پاشنه آشیل مدیریت در ورزش خراسان رضوی

  • کد نوشته: 109950
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۳
  •  در سال 1374 به‌عنوان رییس حراست اداره کل تربیت‌بدنی خراسان منصوب و از سال 1376تا 1381 به‌عنوان مدیرکل تربیت‌بدنی استان در خدمت ورزش و ورزشکاران بود.
    پاشنه آشیل مدیریت در ورزش خراسان رضوی

    به گزارش نخست نیوز، مجید خروشی_چند سالی قائم‌مقام اداره کل پست استان را به عهده داشت و پس از بازنشستگی، در مجمع هیات جودو و کوراش با رای قاطع اعضای مجمع، به ریاست این هیات انتخاب و پس از دوره 4 ساله به خاطر کسالت استعفا داد. با استقرار دولت تدبیر وامید و با حکم رشیدیان ،استاندار وقت خراسان به‌عنوان رییس سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی مسوولیت گرفت. وی متولد ۱۳۴۰ در محله سه‌راه کاشانی است و با بسیاری از بازیکنان تیم فوتبال ابومسلم( برادران اعظم) هم‌محلی است .

    حسین شکوهی در خاطرات مدیریتی خود می‌گوید: در سال 1376بعد از دریافت ابلاغ مدیریت ورزش استان به منزل مرحوم جعفریان که قبل از پیروزی انقلاب ،بیش از30 سال مدیریت ورزش خراسان را بر عهده داشت، رفتم تا از تجربیات این مرد بزرگ  برای اداره بهتر ورزش استان،درس بگیرم.آقای جعفریان که انتظار نداشت من یا یک مسوول دیگر نظام را در منزل خود ببیند،از این ملاقات به وجد آمده بود و گفت من کار خاصی برای ورزش نکرده‌ام. اما به‌هرحال،از36 سال حضور در ورزش خراسان،درس‌هایی آموخته‌ام که خوشحالم حالا این فرصت را یافتم تا این تجربیات را به مدیر ورزش استان منتقل کنم. از ساعت 10 شب تا6 صبح روز بعد، با آقای جعفریان صحبت کردم و یادداشت برداشتم. از نصایح ایشان یکی این بود که ، بچه‌های ورزش باهوشند. به‌طورکلی آدم‌های موفق 3 گروه هستند:پول‌دارها،تحصیل‌کرده‌ها و ورزشکاران. ورزشکاران استفاده از عقل و عضله را بلدند. به همین دلیل اکثرا موفق هستند. ایشان گفتند تنها راه‌ کنار آمدن با هوش ورزشکاران ، صداقت است. آقای جعفریان به من گفتند اگر می‌خواهی در کارت موفق باشی،دراطاقت را نبند و هر تلفنی را جواب بده. ورزشکاران تو را پدر خود می‌دانند و دوست دارند که پدر حرفشان را بشنود.

    از دیگرکسانی که پای حرفشان نشستم ،پهلوان سخدری و پهلوان شورورزی بودند. وی تصریح کرد:در طول مدت مدیریت من در ورزش استان کارهای مهمی انجام شد که می‌توانم به برگزاری و میزبانی مسابقات کشتی بین‌المللی جام تختی،جام جهانی شمشیربازی و هندبال جوانان آسیا اشاره‌کنم. همچنین یکی از کارهای انجام‌شده ارتباط با صنعت استان بود.

    مرحوم مهندس ایرج یزدانبخش رییس انجمن مدیران صنایع استان ،رییس هیات والیبال شد و اقدامات خوبی هم در آن دوران در والیبال شکل گرفت. مدیرکل پبشین ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: نبود قانون ،پاشنه آشیل توسعه ورزش در همه ابعاد آن است ،نیاز به تصویب و تدوین قوانین توسط قانونگذار است تا چارت پیشرفت و توسعه‌یافتگی در ورزش اجرایی شود. شکوهی اظهار داشت : ورزش خراسان رضوی نیاز به مدیران بومی و اجرایی دارد تا با حمایت و پشتوانه همه دستگاه‌های اجرایی و متولیان با مشارکت آحاد جامعه به‌سوی توسعه فرهنگ ورزش گام برداشته شود.

    شکوهی به دیپلماسی ورزشی اشاره و تاکید کرد: ورزش استان با تعامل ، رایزنی و انتقال تجارب ،به‌روزرسانی علم ورزش در نزد مربیان،داوران و مشارکت پیشکسوتان به جایگاه واقعی خود خواهد رسید. وی در ادامه به نقش و جایگاه ژنتیک در ورزش قهرمانی اشاره و یادآور شد: بخش مهمی از ورزش قهرمانی ژنتیک است که باید نخبگان علمی دراین‌باره نظر دهند و با تدوین راهکارها و برنامه‌های علمی برای شناخت استعدادها قدم جلو بزارند. شکوهی اظهار داشت : ورزش خراسان رضوی نیاز به مدیران بومی و اجرایی دارد تا با حمایت و پشتوانه همه دستگاه‌های اجرایی و متولیان با مشارکت آحاد جامعه به‌سوی توسعه فرهنگ ورزش گام برداشته شود.

    در ادامه این گفت‌و‌گو حسین اسدزاده معاون اداری و مالی پیشین اداره کل ورزش و جوانان و رییس فدراسیون سابق شطرنج درباره اهمیت ورزش گفت: ورزش در اعماق وجود انسان نفوذ دارد و نمی‌توان ورزش را از جامعه فرهنگی،سیاسی،اجتماعی و اقتصادی منفک کرد. توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و حضور پررنگ در میادین ورزشی ، سرمایه‌گذاری در ورزش،باور و اعتمادسازی و عشق به کار و تلاش باید در ذهن مدیران تربیت‌بدنی متبلور گردد و بدون چشمداشت به بسته‌های مالی در ورزش ،به فکر شکوفایی نهال ورزش در استان باشد. وی خاطرنشان کرد: مدیریت با همفکری و مشارکت عمومی مدیران تربیت‌بدنی استان و همچنین ایجاد محیط شاد و بانشاط و انگیزه توسعه پیدا می‌کند. بنابراین معتقدم علاوه بر اینکه باید در جذب سرمایه‌های واقعی در ورزش بهره برد باید بتوانیم این سرمایه‌ها را حفظ و در جای مناسب هزینه کنیم .استعدادیابی و به‌کارگیری از مربیان مجرب و مطلع به دانش روز و همچنین مدیران صنایع موثر ، ورزش استان را به حرکت درمی‌آورد. وی رمز موفقیت در ورزش استان را شجاعت،تخصص،صداقت ،دانش‌افزایی ،هم‌افزایی،تعامل و احترام متقابل به دیگران دانست و ادامه داد: مدیریت یعنی خرد جمعی و اجماع ،همان‌طور که یزدانی خرم در کشتی و والیبال انجام داد و امروز ثمره و میوه این پشتکار و ساختار سازی را به چشم می‌بینیم.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *