×
×
جدیدترین‌‌ها

سرمقاله
فضای مجازی آینه ای برای واقعیت

  • کد نوشته: 35653
  • اسفند 19, 1400
  • نخست نیوز  – علی پاکبازخسروشاهی – فضای مجازی را آن مدیر اتوکشیده یقه بسته پرشیای شیشه دودی سوار خوب می فهد که یک روز منشی اش با اضطراب، موبایش را به سمت رییس محترم برد و با صدای لرزانی گفـت: “فیش حقوقی تون کانال به کانال داره می چرخه و همه دارن از حقوق نجومی […]

    فضای مجازی آینه ای برای واقعیت

    نخست نیوز  – علی پاکبازخسروشاهی – فضای مجازی را آن مدیر اتوکشیده یقه بسته پرشیای شیشه دودی سوار خوب می فهد که یک روز منشی اش با اضطراب، موبایش را به سمت رییس محترم برد و با صدای لرزانی گفـت: “فیش حقوقی تون کانال به کانال داره می چرخه و همه دارن از حقوق نجومی تون حرف می زنن”. و آن مدیر، که تا دیروز جانماز خدمت به ملت را آب می کشید، حالا باید مثل مرغ پرکنده، ضجه و مویه کند و آخر، هم کسی باور نکند و هم آبرویش برود و هم از این پس با یک پنجم فیش دوست داشتنی قبلی بسازد، چوت رییس بالا دستی گفته است آبرویمان در خطر است فیتیله را بکش پایین رفیق!

    فضای مجازی را آن جوان تازه به منصب رسیده ای درک می کند که هنوز سر برج نشده، پیج به پیج می چرخد که چون فامیل فلانی است بدون شایستگی و تحصیلات و تجربه مرتبط، کرسی اش داده اند و طفلک، هنوز حقوق اول را دشت نکرده، ناگزیر کنار می رود و نوع خاصی از جوان ناکام می شود.

    فضای مجازی را آن فرمانداری می فهمد که بادی به غبغب انداخت و خبرنگار را تهدید به تو دهنی کرد ولی توفان فضای مجازی، در کمتر از 24 ساعت، تومار عزلش را پیچید و خودش تو دهنی خورد.

    فضای مجازی را خیلی ها می فهمند و چون یا خودشان خاطره بدی از آن دارد یا دیده اند که چطور دوستان خطاکارشان رسوای این فضا شده اند و می دانند که ممکن است روزی هم خطا و شاید خیانت خودشان سوژه شود، سعی دارند که سرچشمه را با بیل بگیرند که اگر دیر بجنبند دیگر “نشاید که بستن به پیل”.

    فضای مجازی، با همه اشکالاتی که دارد، آینه ای است که بسیاری از واقعیت ها را عیان می کند و عیب داران، به جای اصلاح عیوب خود، سنگ برداشته اند که آینه را بشکنند و بریزند زمین.

    کسانی که دو پایشان را کرده اند توی یک کفش و بطور رسمی روبروی بیش از 80 میلیون ایرانی ایستاده اند و می خواهند به اسم طرح صیانت، آینه تمام نمای اینترنت را بشکنند، احتمالا انسان هایی هستند که جرات شکستن و اصلاح خود را ندارند و شکستن آینه متعلق به ملت را هدف قرار داده اند!

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *