×
×
جدیدترین‌‌ها

مسائل فرهنگیان،
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»

  • کد نوشته: 101575
  • تیر 11, 1403
  • دور جدید مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، در حالی آغاز شده است که در میان موضوعات و حوزه‌های اجتماعی، به جهت اهمیت وزارت آموزش و پرروش، ساماندهی نظام آموزشی کشور و پیگیری مطالبات و مسائل فرهنگیان مورد توجه دو نامزد قرار دارد.
    دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»

    به گزارش نخست نیوز، علی‌رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته دولت سیزدهم در تدوین نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین، برقراری عدالت آموزشی و شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، اجرای رتبه‌بندی معلمان، استخدام نیروهای جدید، ساخت متوسط روزانه ۸ مدرسه در کشور در راستای افزایش سرانه فضاهای آموزشی ایران، تاثیر معدل در راهیابی دانش‌آموزان به آموزش عالی، رایگان شدن تحصیل دانش‌آموزان ۴ دهک کم‌درآمد در مدارس سمپاد، توزیع شیر رایگان و … اما باید گفت کاستی‌ها و دردهای مزمن و کهنه وزارت آموزش و پرورش از عدم کیفیت مناسب مدارس دولتی، وضعیت معیشتی معلمان، عدم پرداخت به موقع معوقات و پاداش فرهنگیان، مشکل کمبود معلم تا شهریه مدارس و … هنوز نیازمند نگاه و عنایت ویژه دولت چهاردهم است.

    در همین راستا مروری داریم به برنامه‌ها، وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در رابطه با ارتقای نظام آموزش رسمی ایران که در ادامه می‌خوانید:

    سعید جلیلی» نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گردهمایی بزرگ فرهنگیان و دانشجو معلمان که ۲۹ خردادماه برگزار شد، آموزش‌وپرورش را نهادی انسان‌ساز دانست که بیشترین نقش را در تربیت افراد و جامعه ایفا می‌کند.

     

    وی که ایجاد احساس رضایت در معلمان را از وظایف دولت می‌داند، گفته بود: آموزش‌وپرورش نیاز به دولتی دارد که معتقد به گفتمان و مبانی انقلاب اسلامی باشد. آموزش‌وپرورش جایگاهی است که نه تنها خود، بلکه همواره دیگر نهادها را نیز تغذیه کرده است.

     

    جلیلی همچنین که گفته بود کشور برای پیشرفت محتاج آموزش‌وپرورش است و پیش زمینه این امر مهم این است که معلمین از شغل خود احساس رضایت داشته باشند، بیان کرده بود: معلمان نشان داده‌اند هرگاه بستر برای آن‌ها باز شده است، در جامعه نقش‌آفرینی داشته‌اند؛ به همین خاطر این احساس رضایت در معلمان باید در نقشی که آن‌ها در تربیت جامعه ایفا می‌کنند نیز باشد.

    منبع ایسنا

    برچسب ها جلیلی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *