×
×
جدیدترین‌‌ها

در دیدار با جمعی از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور،
تاکید جلیلی بر لزوم افزایش سرعت اینترنت

  • کد نوشته: 101610
  • تیر 11, 1403
  • کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با جمعی از فعالان اقتصاد دیجیتال کشور گفت: سرعت اینترنت موبایل حداقل ۱۰ برابر و اینترنت ثابت باید ۵۰ برابر افزایش یابد و توسعه فیبر نوری باید به ۱۰۰ درصد برسد.
    تاکید جلیلی بر لزوم افزایش سرعت اینترنت

    به گرارش نخست نیوز،

    سعید جلیلی صبح امروز در نشست با فعالان اقتصاد دیجیتال کشور در نمایشگاه بین المللی تهران اظهار کرد: فیبرنوری تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و یکی از مباحث مهم است که باید ادامه پیدا کند و به ۱۰۰ درصد برسد.

    وی افزود: سرعت اینترنت قابل دفاع نیست. سرعت اینترنت موبایل حداقل ۱۰ برابر و اینترنت ثابت باید ۵۰ برابر افزایش پیدا کند و این جزو برنامه‌هایی است که برای آن بررسی‌های لازم انجام گرفته است.

    وی با بیان اینکه اکنون به لحاظ فنی و اقتصادی برای توسعه فیبر نوری مشکلی وجود ندارد، افزود: شعار و حرفی که پشتوانه ندارد نباید مطرح شود.

    جلیلی با اشاره به مشکلات بازار ارز به خاطر فاصله زمانی تخصیص و تامین ارز، گفت: به عنوان نمونه برای تامین زیرساخت و  تجهیزات، ثبت سفارشی صورت می‌گیرد و قرار است که ارز تخصیص یابد و ممکن است پس از آن در بانک مرکزی ۳ تا ۴ ماه طول بکشد.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی مطمئن هستید که ارز به شما تخصیص داده خواهد شد از بازار آزاد ارز را تهیه می‌کنید؛ این درحالیست که اگر این موضوع اولویت دارد باید ارز به آن تخصیص داده شود تا به بازار شوک وارد نکند.

    جلیلی افزود: وزارت صمت، بانک مرکزی و در برخی موارد وزارت بهداشت یا وزارت کشاورزی باید در زمینه تخصیص ارز ورود پیدا کنند.

    جلیلی با بیان اینکه اصل استفاده حداکثری از فرصت اینترنت است، گفت: جاده همیشه باید باز باشد اما یک روزی هم شاید برف باشد و بگویند آهسته حرکت کنید. اصل بر این است که همه بتوانند از اینترنت استفاده کنند.

    وی همچنین گفت: اگر دولت می خواهد تنظیم گری را داشته باشد مشورت دولت با اصناف باید صورت گیرد. اگر می‌خواهد مقرره‌ای بگذارد اول نظر صنف را بپرسد و نظر خودش را هم تبیین کند. تنظیم گری دولت نباید مانع کار باشد.

    این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم توسعه جایگاه ویژه ای برای فناوری اطلاعات دیده شده است. دولت باید فناوری اطلاعات را از سهم ۷.۹ درصدی به ۱۵ درصد در ۵ سال آینده برساند.

    جلیلی ادامه داد: دولت باید بتواند بستری را ایجاد کند که هر کسی نقش خودش را به بهترین شکل ایفا کند. البته مقاومت‌هایی می‌شود و یک جاده هموار وجود ندارد. در هشت سال رشد کشور منفی و صفر شد و به متوسط هفت دهم درصد رسید. جبران این عقب‌ماندگی باید با رشد جهش‌گونه صورت بگیرد.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *