×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت ۲۵
شش عامل طلاق به جز فقر!!

  • کد نوشته: 32926
  • بهمن 21, 1400
  • نخست نیوز – محمدباقر عطاریانی_ برخی اخبار و آمار موجود در آن‌ها، اعصاب‌خردکن است.نمی‌شود مسوولان ما  از آمار دادن پرهیز کنند و به واقعیت‌های آشکار جامعه که همه از آن خبردارند بپردازند. چندی پیش معاون پیشگیری بهزیستی استان خراسان رضوی اعلام کرد: شش دلیل عمده جدایی زوج‌ها از سامانه تصمیم استخراج‌شده و بر اساس آن […]

    شش عامل طلاق به جز فقر!!

    نخست نیوز – محمدباقر عطاریانی_ برخی اخبار و آمار موجود در آن‌ها، اعصاب‌خردکن است.نمی‌شود مسوولان ما  از آمار دادن پرهیز کنند و به واقعیت‌های آشکار جامعه که همه از آن خبردارند بپردازند.

    چندی پیش معاون پیشگیری بهزیستی استان خراسان رضوی اعلام کرد: شش دلیل عمده جدایی زوج‌ها از سامانه تصمیم استخراج‌شده و بر اساس آن آموزش‌هایی برای مشاوران و کارشناسان در نظر گرفته‌شده است. بر اساس اطلاعات زوج‌های متقاضی طلاق، مهم‌ترین علل طلاق، خیانت، اعتیاد، خشونت، بیماری‌های روان‌پزشکی، اختلالات جنسی و مهارت‌های ارتباطی بیان‌شده است. به گزارش روابط عمومی بهزیستی، غلامحسین دلبری افزود: به دلیل برجسته بودن این دلایل، بهزیستی و دادگستری استان تصمیم گرفته‌اند مددکاران و روان‌شناسان مراکز مشاوره پیشگیری از طلاق را در این زمینه‌ها آموزش دهند. وی یادآور شد: پیش‌ازاین دوره‌های عمومی آموزش برای همه 75 مرکز مشاوره پیشگیری از طلاق برگزارشده و باگذشت زمان و استخراج عمده‌ترین دلایل طلاق، بر آن شدیم که این آموزش‌ها را هدفمند و تقویت کنیم.  دلبری در خصوص میزان سازش بین متقاضیان طلاق در خراسان رضوی افزود: خوشبختانه، میانگین سازش در استان بالاتر از میانگین کشوری است و این به دلیل تجربه بیشتر روان‌شناسان و مشاوران استان در موضوع طلاق است.

    نگارنده معتقد است این مقام مسوول که این‌قدر دقیق به آمار مهم طلاق اشاره می‌کند متاسفانه فراموش کرده که یکی از دلایل مهم طلاق در جامعه ما مربوط به مشکلات اقتصادی به‌ویژه فقر و بیکاری است.ایشان یا خبر ندارد و یا در بین مردم نیستند تا به عمق فاجعه بپردازد و استناد به آمار سامانه تصمیم نمی‌تواند کافی باشد.امروز بسیاری از کارشناسان اجتماعی معتقدند یک از عوامل مهم طلاق در جامعه، فقر و نداری و بیکاری است و گویا مسوولان امر نمی‌خواهند این را بپذیرند.این نکته برای همه آشکار است و پنهان کردن آن دردی را درمان نمی‌کند اما چه خوب است که عزیزان مسوول مقداری جسارت به خرج دهند و واقعیت را به صراحت بیان کنند. باور کنید مردم از حرف درست و واقعیت‌ها استقبال می‌کنند و در عصر ارتباطات و فضای مجازی نمی‌شود پنهان کاری کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *