×
×
جدیدترین‌‌ها

نفرینی به نام ممدسن

  • کد نوشته: 29692
  • دی 15, 1400
  • نخست نیوز – علیرضا مجمع – چند روزی است یک سوال ذهنم را مشغول کرده است. چگونه می شود یک باشگاه را با خاک یکسان کرد؟ یا چه کار کند که از جایی که در آنجا مسوولیت دارد هیچ اثری باقی نماند؟ محمد حس نانصاری فر دقیقا با پرسپولیس همین کار را کرده است. چقدر […]

    نفرینی به نام ممدسن

    نخست نیوزعلیرضا مجمع – چند روزی است یک سوال ذهنم را مشغول کرده است. چگونه می شود یک باشگاه را با خاک یکسان کرد؟ یا چه کار کند
    که از جایی که در آنجا مسوولیت دارد هیچ اثری باقی نماند؟ محمد حس نانصاری فر دقیقا با پرسپولیس همین کار را کرده است. چقدر یک مدیر م یتواند کم کار باشد که بعد از یک سال و نیم از رفتنش در جایی که فقط شش ماه مسوولیت داشته، تبعاتش گریبانگیرآنجا باشد؟ یعنی در آن شش ماه شما یک کار درست هم انجام نداده اید که بیاییم بنشینیم بگوییم انصاری فر که میلیاردها به تیم ضرر زد این کار خوب را انجام داده است، دمش گرم! بی تعارف تمام خاطرات خوبی که از دوران محمدحسن انصاری فر در ذهن فوتبالی ها باقی مانده بود یکسره به فنا رفت.
    *
    انصاری فر جوان ترکه ای چپ پای پرسپولیس، سال 64 به پرسپولیسی آمد که شروع یک دوران تازه را نوید می داد.
    پرسپولیس علی پروین از سال 65 شروع مکرد به اوج گرفتن، و جوان ترکه ای ما که علی آقا به اون ممدسن می گفت با ممارست و تمرین از دفاع چپ شروع کرد و به هافبک چپ رفت و بعد تبدیل به یک فورارد چپ کلاسیک شد. هر زمان از چپ نفوذ می کرد تا لب خط طولی م یرفت و بازیکن حریف را به دنبال خود می کشید و یک توسرتوپ می زد و بازیکن مقابلش را محو می کرد. نکته جالب ماجرا این بود که همیشه این کار را می کرد و همیشه هم موفق بود. هر بار می گفتی دفاع حریف دیگر فریب ممدسن را نمی خورد و باز هم فریب می خورد و توپ به تور می نشست. گل های زیادی در پرسپولیس زد. شوت 35 متری اش به پاس، و گلی که درفینال جام در جام آسیا تنها قهرمانی پرسپولیس در آسیا زد از ماندگارترین خاطراتی است که او برای هواداران پرسپولیس رقم زده است.ممدسن از تبارنسلی بود که قدرشان شناخته نشد و در حالی که می توانستندبا آن غنای تکنیکی در اروپا بازی کنند در بحبوحه ناملایمات اجتماعی دهه شصت و هفتاد راه به جایی نبردند. اما ممدسن راه تحصیل را پی گرفت و سعی کرد از راه مدیریت نام خودرا ماندگار کند.
    *
    نام ممدحسن اما نه برای دوران بازی، نه برای گل هایی که برایپرسپولیس زد و نه حتی برای اینکه بچه ماخوذ به حیایی بود در ذهن هواداران مانده است، بلکه نامش فقط برای کارهایی که برای پرسپولیس به جا گذاشته و مشکلاتی که رقم زده است ماندگار شده است. از روزی که به پرسپولیس آمد در آن شش ماه همه خریدهای خود را هم از حساب باشگاه انجام داد.قرارداد با استوکس پرحاشیه، که معلوم بود برای پرسپولیس بازیکن نمی شود، قرارداد با اوساگونا که هیچ عایدی ای برای تیم نداشت به جز یک پنالتی هدر رفته در جام حذفی که باعث حذف پرسپولیس شد، و از همه بدتر رفتار با گابریل کالدرون مربی آرژانتینی پرسپولیس که باعث رفتن او از ایران شد و یک پرونده مالی از سوی فیفا را روی دست پرسپولیس گذاشت و قراردادی که م یشد با 100 هزار دلار بسته شود، در نهایت به 800هزاردلار رسید، و از همه این ها بد ترآوردن یحیی د رنیم فصل آن سال و توافق با پدیده مشهد که باعث بدهی 11میلیاردی پرسپولیس به پدیده شده است، چون برای هر روزدیرکرد در پرداخت پول ده میلیون تومان باید پرسپولیس به پدیده پرداخت کند. این اتفاق در حالی افتاد که اگر کالدرون از پرسپولیس نمی رفت شاید تیم را قهرمان م یکرد و در پایان فصل که قراردادش تمام می شد یحیی با سلام و صلوات بدون حتی یک ریال رضایتنامه به پرسپولیس می آمد و هیچ هزینه ای به تیم تحویل نم یشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *