×
×
جدیدترین‌‌ها

ساعت ۲۵
سردار محرومان

  • کد نوشته: 29014
  • دی 9, 1400
  • نخست نیوز – محمد باقر عطاریانی_ قلم زدن برای سردار شهید سلیمانی کار سختی است چرا که این شهید بزرگوار در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رزمی و…دارای صفات پسندیده‌ای است.هر چه تلاش کردم تا برای یکی از این صفات دست به قلم ببرم نتوانستم تا اینکه متن سخنرانی سید علا جزایری معاون جنبش نجباء […]

    سردار محرومان

    نخست نیوزمحمد باقر عطاریانی_ قلم زدن برای سردار شهید سلیمانی کار سختی است چرا که این شهید بزرگوار در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رزمی و…دارای صفات پسندیده‌ای است.هر چه تلاش کردم تا برای یکی از این صفات دست به قلم ببرم نتوانستم تا اینکه متن سخنرانی سید علا جزایری معاون جنبش نجباء عراق را خواندم.وی گفت:حمایت از محرومان رویه عملی شهید حاج قاسم سلیمانی (سردار دلها)  بود. حاج قاسم سلیمانی در حمایت از مستضعفان و دوست داران اهل بیت (ع) و پیروان مکتب اهل بیت در لبنان، سوریه، عراق، بحرین، یمن، افغانستان، پاکستان و در سراسر جهان نقش عمده ای داشت. هر جا که مستضعف و محرومی در جهان یافت شود که در معرض ستم و طغیانگری طاغوت های زمانه قرار دارد، نفس گیرا و دستان حاج قاسم سلیمانی در آنجا وجود داشت تا از آنها دفاع کرده و حمایت به عمل آورد و دست ظلم و ستم را از آنجا کوتاه کند.

    این ویژگی هایی که حاج قاسم از آنها بهره می برد، به همراه صفات نیک اخلاقی و پایبندی دقیق به شرع مقدس اسلام و تواضع و ساختار اخلاقی والای وی و همه این ساختارها باعث شده بود تا او از جایگاه والایی میان ملت عراق و تمامی ملت های منطقه و طلاب علوم دینی و دفاتر مراجع و خود مراجع برخوردار شود. بسیاری از مراجع در حوزه علمیه نجف اشرف حاج قاسم سلیمانی را دوست می داشتند و به دیدگاهایش اهتمام می ورزیدند و خبرهایش را دنبال می کردند . برخی از مراجع به ندرت پیش می آید که پذیرای کسی باشند اما وقتی که می شنیدند، حاج قاسم سلیمانی حضور به هم رسانده است، خود آنها توسط دفترشان با او تماس می گرفتند و به او خوشامد می گفتند تا به واسطه او در جریان اوضاع کشور و منطقه قرار گیرند و در جریان مشکلات موجود و راه حل ها قرار می گرفتند.

    حاج قاسم سلیمانی برای همه مشکلات راه حل هایی داشت. او دارای نگرش عمیق و وسیعی بود که همه منطقه بلکه همه جهان را در برمی گرفت. شهادت حاج قاسم باعث بیدار شدن وجدان تمام امت مسلمان شد حتی کسانی که از این خط و این طرز تفکر دور بودند، خون شهید سلیمانی آنها را به راه صحیح بازگرداند.

    براستی که این شهید هیچ گاه از یاد و خاطره محرومان ایران و منطقه فراموش نخواهد شد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *