×
×
جدیدترین‌‌ها

حوالی استادیوم
مریضان اختلاط سیاست و فوتبال

  • کد نوشته: 29012
  • دی 9, 1400
  • علیرضا مجمع – نخست نیوز  اگر شنیدید از مهدی مهدوی‌کیا در تاریخ فوتبال ایران نجیب‌تر وجود دارد حتما به مغز گوینده این گزاره شک کنید. حالا در این لجنزار مخلوط کردن سیاست با هر چیزی مثل سینما و فوتبال، فکر کنید زمانی که فیفا از بزرگان فوتبال آسیا دعوت می‌کند در یک بازی خیرخواهانه شرکت […]

    مریضان اختلاط سیاست و فوتبال

    علیرضا مجمعنخست نیوز 

    اگر شنیدید از مهدی مهدوی‌کیا در تاریخ فوتبال ایران نجیب‌تر وجود دارد حتما به مغز گوینده این گزاره شک کنید. حالا در این لجنزار مخلوط کردن سیاست با هر چیزی مثل سینما و فوتبال، فکر کنید زمانی که فیفا از بزرگان فوتبال آسیا دعوت می‌کند در یک بازی خیرخواهانه شرکت کنند، تنها کسی که برای این بازی از بین بازیکنان ایرانی دعوت می‌شود موشک هامبورگ است. خب چه افتخاری از این برای ما بالاتر که مربی تیم ملی امید فوتبال ایران برای این بازی دعوت و با بزرگان فوتبال آسیا و جهان پا به توپ شود. حالا در این بین عده‌ای مریض می‌آیند و به بهانه پرچم یک کشور منحوس روی پیراهنی که تن همه بازیکنان آن بازی بود، مهدی را اذیت ‌می‌کنند و او را به گوشه رینگ می‌برند. خوشحال باشید، مهدی مهدوی کیا از تیم فوتبال امید استعفا داد و احتمالا از ایران هم برای همیشه می‌رود. در فوتبالی که جک‌تری‌دی حضور دارد، احتمالا جایی برای مهدوی کیا نیست. در فوتبالی که خوبان عالم با خودش جادوگر می‌آورند قطعا جایی برای جادوگری علی کریمی نیست. در این فوتبال مریض را باید گل گرفت.

    *

    پنجره پرسپولیس باز شد. اما با یک شکایت دیگر از سوی زننده توپ به کهکشان راه شیری دوباره بسته شد. اوساگونا بازیکنی که جز ضرر چیزی برای پرسپولیس در زمان مدیریت محمدحسن انصاری فر نداشت دوباره پنجره پرسپولیس را بست. این محمدحسن انصاری فر در زمانی که در اواسط دهه شصت به پرسپولیس آمد از دفاع چپ شروع کرد و به هافبک چپ رفت و بعد فوروارد کلاسیک بازی کرد. آن روزهای خوب رفت و به جای آن روزهایی آمد که انصاری فر رکورد نابودی پرسپولیس را به هیچکس دیگری جز خودش نمی‌توان  بدهد. کی وقت کردی این قدر برای نابودی تیم سابقت نقشه بکشی آقای انصاری‌فر؟! بگذارد؟ صد هزار دلار تتمه حساب اوساگونا؟ سی هزار دلار دستخوش به ایجنتش؟ چرا؟ بابت چی؟ بابت پنالتی سوت شده به کره مریخ؟ هشتاد هزار دلار غرامت برای استوکس منهای صدوپنجاه هزار دلاری که نقدا گرفت؟ قرارداد سه ساله هفتصد هزار دلاری با رادوشوویچ که حالا در زاگرب روی کاناپه دراز بکشد و برای باشگاه گربه برقصاند؟ رضایت‌نامه شش‌میلیاردی یحیی گل‌محمدی که با چهار میلیارد تاوان دیرکرد بیخ خرخره تیم گیر کند؟ چهارصد هزار دلار پول یا مفت به گابریل کالدرون که تازه چون دیرتر از موعد پرداخت شده، عنقریب است پرسپولیس را از آسیا اوت کند؟ این‌ها بخشی از ویرانه آقای انصاری فر است.

    *

    خدا را شاکریم که پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان سال آینده حذف شدند. نه برای اینکه بدمان می‌آید این دو تیم را در آسیا ببینیم؟ نه، مگر دیوانه‌ایم؟ برای اینکه یک‌بار برای همیشه تکلیف این فدراسیون پنج ستاره باید یکسره شود.

    هیچ کجای دنیا هیچ دو تیمی با مالک مشترک اجازه حضور در یک رده از مسابقات حرفه‌ای را ندارند، در ایران اما دولت با دو دستش خرخره پرسپولیس و استقلال را گرفته و ول هم نمی‌کند. تیم‌های حرفه‌ای باید حق پخش تلویزیونی بگیرند، با این حال صداوسیمای ما گردن‌کلفت تر از آن است که حتی به‌اندازه یک ریال نم پس بدهد. می‌گویند باشگاه‌های حرفه‌ای باید سودده باشند. اتفاقا مسوولان گرامی هر سال کلی هم عددسازی می‌کنند که نشان بدهند این اتفاق در پرسپولیس و استقلال رخ می‌دهد. با این وضعیت چرا باید به آسیا برویم. یک سال نرویم شاید اوضاع به سامان شد. اگر نشود که امتیاز این دو باشگاه رسما باطل می‌شود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *