×
×
جدیدترین‌‌ها

حوالی استادیوم
امتیاز سیری چند؟!

  • کد نوشته: 28450
  • دی 2, 1400
  • علیرضا مجمع – نخست نیوز  لیگ فوتبال ایران به جایی رسیده که رودربایستی را کنار گذاشته است و برای حمایت از تیم‌های صنعتی نورچشمی رسما دست‌به‌جیب شده است و امتیاز بذل و بخشش می‌کند. ماجرا این است که گل‌گهر با یک بازیکن گابنی بدون رزومه قرارداد بسته است و روی سیستم بیمار اداری ایران در […]

    امتیاز سیری چند؟!

    علیرضا مجمع نخست نیوز 

    لیگ فوتبال ایران به جایی رسیده که رودربایستی را کنار گذاشته است و برای حمایت از تیم‌های صنعتی نورچشمی رسما دست‌به‌جیب شده است و امتیاز بذل و بخشش می‌کند. ماجرا این است که گل‌گهر با یک بازیکن گابنی بدون رزومه قرارداد بسته است و روی سیستم بیمار اداری ایران در فدراسیون فوتبال حساب باز کرده بود و فکر نمی‌کرد به این بازیکن حساس شوند. قانون فوتبال ایران می‌گوید اگر بازیکن افریقایی قرار است به فوتبال ایران بیاید باید در تیم ملی کشور مبدا بازی ملی داشته باشد و در زمان قرارداد با تیم ایرانی باید در آن تیم ملی حضور داشته باشد. این بازیکن ظاهرا این سابقه را نداشته و با تیم گل‌گهر قرارداد بسته است. شاید هم ایجنت بازیکن زیرمیزی‌های لازم را به افراد مرتبط پرداخت نکرده است که گند قضیه درآمده است. ماجرا از اینجا به بعد مسیر دیگری می‌گیرد و پای فدراسیون فوتبال وسط می‌آید. فدراسیون فوتبال مسئول ارتباط با فدراسیون مبدا است و باشگاه گل‌گهر نمی توانست خودش با فدراسیون گابن مستقیما ارتباط بگیرد. حالا با این اوصاف این بازیکن در سه بازی برای گل‌گهر مقابل استقلال، سپاهان و پیکان به میدان می رود.

    *

    گابنی هفته ششم جلوی استقلال بازی ‌می‌کند. استقلال شکایت می‌کند. خب اینجا پای فدراسیون فوتبال و کمیته انظباطی وسط می‌آید. بعد از این شکایت فدراسیون رسما در هفته هشتم که گل‌گهر با پیکان و در هفته هشتم که با سپاهان بازی کرده است هیچ حکم موقتی صادر نمی‌کند و می‌گذارد این شبهه دامن زده شود که بازیکن گابنی مشکلی برای بازی برای گل‌گهر ندارد. وگرنه که دو بازیکن خارجی استقلال که قراردادشان شبهه‌دار بود با دستور موقت فدراسیون بازی نکردند و استقلال تضامین لازم  را به فدراسیون داد تا این دو بازیکن بتوانند برای استقلال بازی کنند. این اتفاق می‌توانست برای گل‌گهر هم اتفاق بیفتد و نتایج این تیم جلوی پیکان و سپاهان حداقل برنگردد.

    *

    اما درباره حکمی که فدراسیون برای این بازیکن و باشگاه گل گهر صادر کرده است.گل گهر با استقلال مساوی کرد، پیکان را یک بر صفر و سپاهان را 4-2 برد. یعنی داخل زمین به هیچ‌کدام از این تیم‌ها باج نداده است. حکم سه بر صفر کردن این سه بازی در حالی که این تیم‌ها جلوی گل‌گهر حرفی برای گفتن نداشتند نهایت بی‌تدبیری از سوی فدراسیونی است که خودش یک پای این افتضاح بوده است. یعنی فدراسیون تمام تقصیرها را گردن باشگاه انداخت و خودش را از هر خطایی مبرا کرد. اگر گل‌گهر در این مورد مقصر بوده ، قطعا تقصیر فدراسیون در این میان کمتر از تیم سیرجانی نبوده است. این در حالی است که تیم های دیگر که رقیب تیم‌های منتفع به حساب می‌آیند طبیعی است از این حکم دست و دلبازانه شاکی باشند. در پایان فصل تک امتیازها برای قهرمانی به کار می‌آید. این که دو امتیاز و سه امتیاز به رقبا امتیاز ببخشی رسما یعنی اینکه سوی نگاه فدراسیون به کدام سمت است.

    *

    روابط عمومی باشگاه استقلال از آن روابط‌عمومی‌هایی است که انگار با تیم‌های دیگر دشمن است. ادبیات لجن‌پراکنه‌اش را در کمتر روابط‌عمومی‌ای تاکنون دیده‌ایم. انگار وظیفه روابط عمومی را فراموش کرده است. سعی دارد بیرون زمین به همه پرخاش کند و همه را متهم کند در حالی که خودشان از همه بیشتر در مضان اتهام هستند. اینجور امتیاز گرفتن کیلویی و سیری در شان باشگاه استقلال نیست. اما ظاهرا این آقا می‌گوید هست.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *