×
×
جدیدترین‌‌ها

“قرارگاه فرهنگی/ رسانه ملی/ تحول انقلابی”

  • کد نوشته: 26612
  • آذر 11, 1400
  • محمد آصفی یزدی – نخست نیوز – برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی ضروری است به نقش و جایگاه رسانه ملی توجه ویژه کرد و با رویکرد و مدیریت جهادی سیاستگذاری، برنامه ریزی و عملیات اجرایی را سازماندهی و ساماندهی کرد تا شاهد تحول انقلابی در رسانه ملی باشیم.   مقام معظم رهبری تنها راه […]

    “قرارگاه فرهنگی/ رسانه ملی/ تحول انقلابی”

    محمد آصفی یزدی نخست نیوز – برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی ضروری است به نقش و جایگاه رسانه ملی توجه ویژه کرد و با رویکرد و مدیریت جهادی سیاستگذاری، برنامه ریزی و عملیات اجرایی را سازماندهی و ساماندهی کرد تا شاهد تحول انقلابی در رسانه ملی باشیم.

      مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت از سیستم بروکراسی و سنتی موجود را تشکیل قرارگاه های عملیاتی در حوزه های مختلف از جمله مهمترین حوزه یعنی فرهنگی می‌دانند و طی سالهای گذشته بارها در تشکیل این قرارگاه های عملیاتی تاکید کرده‌اند اما متاسفانه اتفاق خاصی نیفتاده است.

     از آنجایی که رسانه ملی نقش حیاتی و کانونی در تحولات فرهنگی داشته و سایر حوزه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا ضروری است رسانه ملی جایگاه و نقش خود را در قرارگاه فرهنگی که اخیراً رهبر بصیر و حکیم انقلاب اسلامی در حکم جدید اعضای شورایعالی انقلاب فرهنگی به آن اشاره نمودند تبیین و برنامه ریزی نماید.

     حال این سوال مطرح میشود که آیا رسانه ملی آمادگی برای تحول انقلابی دارد؟ و آیا توانایی بسیج سرمایه اجتماعی برای تحولات فرهنگی را دارد؟

     و از همه مهمتر در عرصه اجرایی شدن تحول انقلابی که می‌تواند نقش و جایگاه رسانه ملی را در قرارگاه فرهنگی به شایستگی تعریف و محقق کند در چه حوزه هایی می بایست سرمایه گذاری نمایند؟

      با یک بررسی اجمالی مهمترین سیاستها، رویکردها و برنامه ها شامل موارد زیرخواهد بود،که انتظار می‌رود رئیس جدید رسانه ملی به این موارد عنایت ویژه داشته باشند:

    ۱_ مهندسی رسانه ای و فضای مجازی

    ۲_ فراهم کردن بانک‌های اطلاعاتی موضوعی و متخصصین

    ۳_ مهندسی محتوایی با رویکرد شکل‌گیری نهضت کرسی‌های آزاد اندیشی و پاسخگویی به شبهات و تحقق عینی جهاد تبیین

    ۴_تغییر در نوع بهره برداری با رویکرد خلاقانه از تجهیزات فنی و کارگردانی محصولات رسانه‌ای

    ۵_ تشکیل باشگاه های مخاطبان متنوع و متکثر شبکه های داخلی و خارجی رسانه ملی در فضای مجازی به صورت هدفمند در راستای تحقق مهندسی رسانه‌ای به عنوان حیاط خلوت مخاطبان خاص

    ۶_اجرایی نمودن و بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی در همه بخش های رسانه ملی اعم از نرم افزاری و سخت افزاری

     

    محمد آصفی یزدی

    پژوهشگر ارشد رسانه

    دکترای تاریخ ایران اسلامی

    هشتم آذر۱۴۰۰

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *