×
×
جدیدترین‌‌ها

من اقتصاد کشور را نجات دادم/ برخی نامزدها پوپولیستی وعده می‌دهند

  • کد نوشته: 9486
  • خرداد 10, 1400
  • نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دو سال است که من در شرایط بحرانی و برای نجات اقتصاد آمده‌ام و به نظر خودم موفق بوده‌ام.
    من اقتصاد کشور را نجات دادم/ برخی نامزدها پوپولیستی وعده می‌دهند

    به گزارش نخست نیوز ، عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «بدون تعارف» در خصوص دلیل حضورش در رقابت‌های انتخاباتی گفت: کسانی که وارد عرصه‌ی رقابت‌های انتخابات شدند، پاسخگوی نیاز خاص مردم نیستند؛ به همین دلیل تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم.

    وی اضافه کرد: من به عنوان رئیس بانک مرکزی علاوه بر مسائل اقتصادی و آشنایی با مشکلات اقتصادی، در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی نیز سال‌ها کار کردم. همچنین در جریان کامل مسائل انقلاب نیز هستم.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت من، دولت تعامل از خانه تا جهان است. بنابراین با تعامل می‌توان خیلی از مشکلات را برطرف کرد. البته اگر نتوانم کار کنم، حتماً به مردم اعلام خواهم کرد که چرا نمی‌توانم کار کنم.

    همتی اضافه کرد: هماهنگی در تیم اقتصادی دولت خیلی مهم است. من به عنوان اقتصاددان آمده‌ام که شخصاً تیم اقتصادی را هدایت کنم. مشکل ما این بوده است که ریاست جمهوری ما همواره سیاسی است. بنظر من بینش اقتصادی رئیس جمهور خیلی مهم است. زیرا این بینش حاکم بر دولت خواهد شد.

    وی ادامه داد: این آخرین فرصت برای حل مشکلات مردم است.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: اثر تحریم‌ها بر روی قیمت‌ها خیلی منفی است. مهم‌ترین علت افزایش قیمت ها تحریم ها است. بعضی‌ها این مسئله را انکار می‌کنند که اشتباه است. یکی از اساسی‌ترین مشکلات تحریم است.

    همتی ادامه داد: البته مشکلات مدیریتی و اجرایی نیز داریم. اما بالای ۵۰ درصد مشکلات به خاطر تحریم‌ها است. وقتی درآمد ارزی ما تبدیل به یک ششم شود، مطمئناً اثرگذار خواهد بود.

    وی تصریح کرد: شعارهایی که برخی از کاندیدا می دهند پوپولیستی است. باید بگویند منابع این پول‌ها را از کجا می آورند؟ ما برای پرداخت حقوق کارکنان مشکل داریم.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به دنبال درست کردن حکمرانی اقتصادی هستم. در آینده نزدیک و قبل از رای گیری، چند نفر از اعضای کابینه را معرفی خواهم کرد.

    همتی گفت: من بخشی از وضع موجود نیستم. بلکه بخشی از تغییر وضع موجود هستم. دو سال است که من در شرایط بحرانی و برای نجات اقتصاد آمده‌ام. به نظر خودم موفق بوده‌ام.

    وی تصریح کرد: در گذشته، سالی ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته‌ایم و تورم ۳۵ درصد بود. اما من سال گذشته با ۵ میلیارد دلار، اقتصاد را بستم. چرا از این طرف به موضوع نگاه نمی‌کنید. باید بخش پر لیوان را ببینید. من فکر می کنم خیلی موفق عمل کرده‌ام.

    نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن چیزی که می توانست اتفاق بیفتد را ندیدیم. من می‌توانم بگویم موفق خواهم بود. اگر بتوانم با همین قدرت در ریاست جمهوری کار کنم که اختیار بیشتری از بانک مرکزی دارد، حتماً بهتر خواهم بود.

    همتی تصریح کرد: دوتا دختر دارم که یکی از آنها متخصص کودکان است و دیگری دانشجوی معماری است. پسر من نیز استاد دانشگاه و معمار است و هر سه نفر در داخل کشور هستند و به آنها نیز افتخار می‌کنم.

    وی گفت: من صدای خاموش مردم هستم. مهم‌ترین رقیب من در انتخابات این پنج نفر نیستند، بلکه قهر مردم با صندوق‌های رای است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *