×
×
جدیدترین‌‌ها

عضای پیوندی،
جوان مرگ مغزی مشهدی جان سه بیمار را نجات داد

  • کد نوشته: 93696
  • اسفند 12, 1402
  • مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای جوان ۲۷ ساله مرگ‌ مغزی ساکن مشهد جان سه بیمار نیازمند عضو را نجات داد.
    جوان مرگ مغزی مشهدی جان سه بیمار را نجات داد

    به گزارش نخست نیوز، و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی روز شنبه افزود: در هزار و چهارصد و پنجاه و ششمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، جوان مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان فارابی مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

    وی ادامه داد: کلیه‌های این جوان مرگ مغزی که خانواده اش نخواستند نامش ذکر شود، در بیمارستان منتصریه به مرد ۵۲ ساله ساکن نیشابور و بانوی ۲۷ ساله از مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند، اهدا و پیوند شد.

    مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به جوانی ۲۱ ساله ساکن بیرجند که سالها از نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

    واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

    منبع ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *