×
×
جدیدترین‌‌ها

محفل انس با ی دانشکده منتظری مشهد

  • کد نوشته: 88445
  • دی 7, 1402
  • همایش گرامی داشت یادواره شهدای دانشکده فنی و حرفه ای شهید منتظری مشهد برگزار شد.
    محفل انس با ی دانشکده منتظری مشهد

    نخست نیوز ،مجید خروشی –  احمدی معاون فرهنگی دانشکده شهید منتظری مشهد در حاشیه برگزاری این همایش گفت:اولین سالگرد تدفین شهید گمنام در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهدو یادواره ۴۳ شهید دفاع مقدس و۲شهید امنیت در سالن همایش این دانشکده برگزار شد.

    وی افزود:در این مراسم که با حضور خانواده شهدای دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری و خانواده دلاور مرد خلیج فارس شهید نادر مهدوی برگزار شد؛ جمعی از راویان دفاع مقدس گوشه‌ای از مجاهدت‌های رزمندگان اسلام را تبیین کردند. احمدی در باره هدف از برگزاری این همایش تاکید کرد: پاسداشت خون شهدا ثمره ای دفاع از ارزشهای انقلاب است و ما در این همایش تلاش کردیم روایتها؛رشادتها و آرمانهای به جای مانده از این بزرگ مردان را به نسل جوان انقلابی منتقل کنیم.

    همچنین در این همایش رییس دانشگاه فنی و حرفه ای واحد خراسان رضوی نیز گفت: یادواره ۴۳ شهید دانشجوی دفاع مقدس و ۲ شهید امنیت دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی، همزمان با اولین سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه در سالروز وفات حضرت ام البنین نشان از ایجاد بستر فرهنگی و تفکری برای، ارائه الگوهای عملی از ایثار و شهادت است

    . سید مولا خاتمی افزود: حضور شهدا در دانشگاه باعث تفکر و افزایش معنویت در بین دانشگاهیان می‌شود. وی بیان کرد: نباید دستاوردهای علمی و دانش بنیان که در سایه امنیت شهدا به دست آمده را به فراموشی بسپارد. استاد دانشگاه تهران نیز در این مراسم با اشاره به تاریخ کشور فلسطین و تحولات رخ داده در این سرزمین گفت: ساکنان اولیه فلسطین در پنج هزار سال پیش کنعانیان بودند، اینکه گفته می شود فلسطین از ابتدای تاریخ در اختیار یهودیان بوده، اشتباه است، زیرا کنعانیان از قبل در این محل سکونت داشتند و در طول تاریخ، افراد و قبایل مختلفی در این سرزمین ساکن شده و یا از این سرزمین مهاجرت کرده اند.

    محمد صادق کوشکی ادامه داد: سرزمین فلسطین در زمان جنگ جهانی، مورد قیومیت کشور انگلستان قرار گرفت و یهودیان انگلستان با نقشه ای از سال ۱۹۲۱ به امید پیدا کردن زندگی بهتر، به سرزمین فلسطین مهاجرت کردند و این در حالی است که با حمایت ارتش انگلیس، مردم فلسطین از روستاها و شهرهای خود بیرون رانده می‌شدند و در صورت ایستادگی به شهادت می‌رسیدند تا آن محل در اختیار یهودیان مهاجر قرار گیرد.

    کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس برای بیرون راندن مردم فلسطین همواره نقشه های خصمانه ای داشته است، افزود: محاصره غزه یکی دیگر از برنامه های این رژیم اشغالگر است، بعد از این اقدام مردم با مشقت تمام در حال زندگی هستند و اسرائیل، اجازه کار به ۸۰ درصد مردم این منطقه را نمی‌دهد.

    اکنون ۷۰ درصد مردم غزه، دارای سوتغذیه شدید هستند. وی اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس شخصیت و هویت مردم فلسطین را تحقیر می‌کند و بر همین اساس مردم غزه به این نتیجه رسیدند که زندگی با این شرایط ارزش ندارد و سعی کردند تا با مبارزه و مقاومت از این زندان خلاص شوند.

    همچنین در این مراسم از مجموعه ۴۰ جلدی «ره‌نامه» رونمایی شد. این مجموعه دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوانان مومن، دانا و انقلابی در مسیر تمدن نوین اسلامی است که از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمدی با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند.

    در انتهای این مراسم از خانواده شهدای امنیت، دفاع مقدس و همچنین شهید «نادر مهدوی» فرمانده ناو گروه دریایی «ذوالفقار» تقدیر شد. به گزارش ایرنا، ۲۶ آبان ماه سال ۱۴۰۱ در منطقه چهار راه حر عامل مشهد تعدادی از اراذل و عوامل آشوبگر با تهدید و ارعاب قصد تعطیلی فروشگاهها و مغازه‌های این محل را داشتند که پس از حضور به موقع نیروی انتظامی و عوامل حافظ امنیت، اغتشاشگران متفرق شدند اما تعدادی از این عناصر آشوبگر به صورت ناگهانی و با چاقو به پنج دانشجوی بسیجی که دورتر از محل درگیری عوامل انتظامی ایستاده بودند، حمله کردند، دراین حادثه ۲ نفر به نامهای «دانیال رضا زاده »و «حسین زینال زاده» به شهادت رسیدند و بقیه مجروح شدند

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *