×
×
جدیدترین‌‌ها

فوندانسیون فوتبال کشور تحمل زلزله رقابت های۲۰۲۶ جهانی را ندارد

  • کد نوشته: 83812
  • آبان 11, 1402
  • امیر خان قلعه‌نویی در مراسم بدرقه تیم نوجوانان به جام جهانی زیر ۱۷ سال به عنوان یکی از سخنرانان، خطاب به حضار، از ایراد بزرگ و پیرشدن سن تیم ملی بزرگسالان گفت ، پشتیبانی‌سازی خارج از حیطه وظایف سرمربی تیم ملی است ، او اشاره کرد در تیم ملی ما باید ،محصول را حاضر و آماده تحویل بگیریم و از آن استفاده کنیم.

    فوندانسیون فوتبال کشور تحمل زلزله رقابت های۲۰۲۶ جهانی را ندارد

    نخست نیوز :مهرشاد عنبری –سرمربی تیم ملی به نکته بسیار حیاتی در خصوص ساختار فوندانسیون فوتبال ایران اشاره کرد و پرورش و کشف استعداها را خارج از حیطه و شرح وظایف خود دانست . و نگفت این امر بر عهده چه کسی است !.
    باید در پاسخ به ژنرال گفت ، زمانیکه شما از سال ۸۰ الی ۱۴۰۱ که در تیمهای، برق ، استقلال ، ذوب اهن ، سپاهان ، تراکتور ، گل گهر ،و….. بعنوان سرمربی بودید چه تعداد بازیکنان اکادمی پایه ها را جذب تیمهای خود کردید و بعبارتی به جوانان بها دادید؟ غیر این بود که بیشتر موارد از دستاوردهای حاضر مربیان دیگر بهره بردید و پیاپی با استقلال و سپاهان با دست پرورده های سایر مربیان به قهرمانی رسیده اید؟
    اگر اکنون بازیکنان لژیونر و باشگاههای کشورکه از سوی کی روش شناسایی شده اند را کنار بگذارید ، چند بازیکن از سوی شما دعوت شده اند ؟
    یکی از کارشناسان این رشته که خواست نامش فاش نشود گفت اگر لژیونرهای حاضر تیم ملی که در معیت مربیان اروپایی اموزش دیده اند از دایره تیم ملی خارج شوند در مسابقات پیش روی جام ملتها ۲۰۲۳می توانیم عیار فوتبال ایران را به نمایش بگذاریم و انوقت ببینیم که چه میزان در پرورش و تربیت بازیکنان جدید موفق عمل کرده ایم .
    شما در مسابقات چهارجانبه اخیر که با کشورهای درجه دو و سه فوتبالی روبرو شدید چه تعداد بازیکنان جوان را دعوت کردید که در صورت مصدومیت و یا کنارگذاردن بعضی از چهره ها بعنوان سرمایه های اتی به انها نگاه کنیم؟ و بعبارتی چه تدابیری برای جام جهانی اندیشده اید و چه تضمینی برای جایگزینی بازیکنان حاضر بجای خواهید گذاشت که تجربه های جهانی را پشت سر گذاشته باشند . مگر نه اینکه فوتبال یک پروسه ادامه دار است و به مرور تیمهای بی برنامه و ضعیف در اولین دیدارهای مقدماتی از چرخه رقابتها خارج میشوند .
    بعنوان سرمربی ، ایا تاکنون به یکی از دستیاران و یا همکاران خود امر فرموده اید که بازیهای مهم لیگ برتر امیدهای ایران را تحت نظارت قرار دهند و از کمیت و کیفیت تیمها و بازیکنان به شما گزارش دهند ؟
    شما بعنوان نامبر وان مربیان ایرانی باید سرمشق و الگوی مربیان لیگ برتر و یک، باشید و مربیان باشگاهها به پیروی از شما باید رفتار کنند اگر شما نسبت به پایه ها توجه نکنید مسلما مربیان انگشت شماری در لیگ برتر جسارت حضور جوانان را در تیمهای خود پیدا خواهند کرد ،و تیمهای پایه بیش از این محل جولانگاه بعضی از عوامل فرصت طلب خواهد شد .
    شواهد موجود ، گواه بسیاری از واقعیتهاست که نه شما بلکه فدراسیون فوتبال هم در کمیت و کیفت فوتبال پایه ها تاثیر گذار نیستید اصلا برای هیچکس حتی مدیران ارشد باشگاهها ، (جز تعدادی معدود) ، پایه ها اصلا برایشان مهم نیست و این رفتارها باعث عدم خلق استعداها خواهدشد .و باشگاهها فقط براساس چارت تشکیلات فوتبالی در حیطه وظایف خود تیمهای پایه را برای مسابقات هدایت میکنند،و هیاتها هم بر اساس برنامه ریزیهای سالانه برایشان لیگ برتر و کشوری تدارک می بینند وفقط از این رهگذر تعدادی با خلاقیت های فردی و رانت خودرا به لیگ برتر میرسانند .
    بطور کل باید اشاره کرد تناسب منطقی بین تیمهای پایه با بزرگسان وجود ندارد و فوتبال ما کماکان روال سنتی خود را دنبال میکند . در حالیکه کشورهای صاحب فوتبال با نزدیک کردن فاصله های سنی در تیمها شور و شعف فراوانی را پدید اورده اند
    در یک بررسی اماری میزان ورود ی از پایه به بزرگسالان و خروج بازیکنان مسن از دور مسابقات نشان از بی توجهی به صنعت فوتبال کشور است که باید به ان توجه شود .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *