×
×
جدیدترین‌‌ها

تاثیربیشتر نماز بردانش آموزان توسط کادر ومسئولین مدارس

  • کد نوشته: 78877
  • شهریور 29, 1402
  • معاون فرهنگی اجتماعی وزیارت استانداری خراسان رضوی گفت: تمام کادر مدرسه از جمله مدیر و معلم باید در نماز حضور داشته باشند تا بتوانند تاثیر مثبت و بیشتری بر روی دانش‌آموزان بگذارند.

    تاثیربیشتر نماز بردانش آموزان توسط کادر ومسئولین مدارس

    به گزارش خبرنگار نخست نیوز ازمشهدمقدس حجت الاسلام حجت گنابادی نژاددر جلسه شورای عالی اقامه نماز استان افزود: : انقلاب اسلامی، در عرصه‌های مختلف دستاوردهای زیادی داشته است و یک سمت این دستاوردها و موفقیت ها دین و اعتقادات ماست.
    وی ادامه داد: رمز موفقیت در دنیا و آخرت، نماز است. ما می‌توانیم با تاثیر از تجربیات، سیره اهل بیت و راهنمایی‌های آموزه‌های دینی، دانش‌آموزان را به سوی نمازخواندن سوق دهیم.
    گنابادی نژادتاکید کرد: تمام کادر مدرسه از جمله مدیر و معلم باید در نماز حضور داشته باشند تا بتوانند تاثیر مثبت و بیشتری بر روی دانش‌آموزان بگذارند.
    مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهارکرد: اراده، امکانات و راهکار ۳ مولفه مهم در راستای فراگیری و کامل کردن نماز و نماز جماعت در زیر مجموعه‌های آموزش و پرورش به ویژه مدارس است.
    سیدامیر شوشتری بیان کرد: متاسفانه در برخی مدارس به دلیل کمبود فضای آموزشی شاهد تبدیل نمازخانه به کلاس درس هستیم که پیگیری‌ها در این رابطه در حال انجام است تا به مقوله نماز توجه درخور شود. معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش خراسان رضوی همچنین در ادامه این جلسه تاکیدکرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، حدود ۲۰۰مدرسه فاقد امام جماعت روحانی بود که بر اساس رایزنی‌های انجام شده در آنجا و همکاری و هماهنگی که با حوزه علمیه صورت گرفت، تامین امام جماعت روحانی برای تمامی مدارس ناحیه۴ مشهد انجام شده است.
    مهدوی خواه افزود: ما منشور اقامه نماز را با ادبیات جدی‌تری بازنویسی کردیم و گزاره‌های بسیار محکمی را در آن بیان کردیم. امسال تمام تلاشمان بر این بود که برخلاف سال‌های گذشته گزاره‌ها به صورت الزام آور باشد. مخاطب اصلی منشور اقامه نماز در تمامی فعالیت‌‌های پرورشی به ویژه حوزه اقامه نماز، مدیران مدارس در نظر گرفته شدند.
    وی اذعان داشت: فرایند برگزاری اقامه نماز بسیار حائز اهمیت است و آن را به عنوان فعالیت تربیتی از مسیر تشکل‌های دانش‌آموزی ترسیم کردیم تا یکی از تشکل‌های دانش‌آموزی عهده‌دار اقامه نماز در مدرسه شود.
    مهدوی خواه عنوان کرد: ۵ نقش برای والدین تعریف شده است که نمازیار ازجمله این نقش‌ها است تا کمک حال مدیر و معاون پرورشی مدرسه در امورات مرتبط با اقامه نماز باشند.

    خبرنگار : سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *