×
×
جدیدترین‌‌ها

پاسخ نظامی چین به قرارداد آمریکا و تایوان

  • کد نوشته: 76087
  • شهریور 4, 1402
  • وزارت دفاع تایوان در روز شنبه اعلام کرد که درست چند روز پس تأیید فروش ۵۰۰ میلیون دلار تسلیحات توسط ایالات متحده به تایوان، چین ده‌ها هواپیما و کشتی را به این جزیره فرستاده است.

    پاسخ نظامی چین به قرارداد آمریکا و تایوان

    به گزارش نخست نیوز ،چند روز پس از موافقت آمریکا با فروش ۵۰۰ میلیون دلار تسلیحات به تایوان، هواپیماها و کشتی‌های چینی به سمت تایوان حرکت کردند.

    وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۲ فروند هواپیمای ارتش آزادی‌بخش خلق و ۹ فروند شناور نیروی دریایی در ۲۴ ساعت بین ساعت ۶ صبح جمعه تا ۶ صبح شنبه مشاهده شده است.

    به نوشته آسوشیتدپرس، از این تعداد، ۲۰ هواپیما از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده یا منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان را نقض کردند. ارتش تایوان گفت که در پاسخ، تایوان هواپیماها، کشتی‌ها و سامانه‌های موشکی خود را موظف کرد تا به این فعالیت‌ها پاسخ دهند.
    چین، تایوان را استانی شورشی می‌بیند که در صورت لزوم باید با زور هم که شده، تصرف شود. در سال گذشته، پکن در واکنش به فعالیت‌های سیاسی تایوان، مانورهای نظامی در اطراف جزیره را افزایش داده است. هفته گذشته، ارتش چین پس از توقف معاون رئیس‌جمهور تایوان در ایالات متحده در حین سفر رسمیش به پاراگوئه، رزمایش‌هایی را در اطراف تایوان به عنوان «هشدار جدی» آغاز کرد.

    روز چهارشنبه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که اجازه فروش سامانه‌های جست‌وجو و ردیابی فروسرخ برای جت‌های جنگنده اف-۱۶ و سایر تجهیزات مرتبط به تایوان به ارزش نیم میلیارد دلار را امضا کرده است.
    ژانگ شیائوگانگ – سخنگوی وزارت دفاع چین – روز جمعه گفت که چین با فروش تسلیحات مخالف است و آن را «مداخله آشکار» در امور داخلی چین خواند و «اقدامی شنیع» توصیف کرد که اصل «چین واحد» و همچنین سه بیانیه مشترک آمریکا و چین را نقض کرده است.

    ژانگ همچنین گفت که چین از آمریکا خواسته به تعهد خود مبنی بر عدم حمایت از استقلال تایوان عمل کند.
    منبع:اقتصادنیوز

    برچسب ها پاسخ چین نظامی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *