×
×
جدیدترین‌‌ها

ترکیه: کریدور زنگزور باید باز بماند

  • کد نوشته: 73045
  • مرداد 11, 1402
  • وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای خود از جمهوری آذربایجان گفت: روند عادی‌سازی روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای صلح منطقه ضروری و الزامی است.

    ترکیه: کریدور زنگزور باید باز بماند

    به گزارش نخست نیوز ،هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه همچنین در این نشست با جیحون بایرامف، همتای خود از جمهوری آذربایجان گفت: جامعه بین‌الملل باید از صلح حمایت کند و نباید تبعیض واقع شود. کریدور زنگزور باید برای حفظ ثبات منطقه باز بماند.

    این اظهارات در حالی است که “نیکول پاشینیان” نخست‌وزیر ارمنستان اخیرا در خصوص اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه مشکل کریدور زنگزور به ارمنستان مربوط نمی‌شود بلکه با ایران است، گفت: هیچ کریدوری نمی‌تواند در خاک جمهوری ارمنستان فعالیت کند.

    ایجاد این کریدور، مرز ایران و ارمنستان را برای همیشه قطع خواهد کرد و جمهوری آذربایجان بدون مانع به جمهوری خودمختار نخجوان دسترسی خواهد یافت.

    ارمنستان بارها تاکید کرده است که تلاش باکو برای گشایش مسیرهای حمل و نقل منطقه‌ای هیچ ارتباطی با مذاکرات و بیانیه‌های امضا شده در این زمینه تا به امروز نداشته و برای ارمنستان غیر قابل قبول است.

    وزیر خارجه جمهوری آذربایجان هم در این کنفرانس خبری گفت پس از اعلامیه شوشا، روابط با ترکیه تعمیق شده است. به گفته او، پلتفرم جمهوری آذربایجان-ترکیه-رژیم صهیونیستی می‌تواند “مفید” باشد و دولت باکو از روند عادی‌سازی روابط ترکیه و ارمنستان حمایت می‌کند.

    بایرامف در ادامه همچنین تاکید کرد: ما اهانت و هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک را محکوم می‌کنیم.

    دیپلمات ارشد ترکیه همچنین اتهامات مطرح شده علیه دولت باکو درباره کریدور لاچین را “ناعادلانه” دانست و در ادامه گفت: ترانزیت پزشکی و بشردوستانه ارائه می‌شود. جاده لاچین در سرزمین جمهوری آذربایجان است و این کشور می‌تواند هرکاری که بخواهد در لاچین انجام دهد.

    به گزارش ترند، جیحون بایرامف همچنین در ادامه نشست خبری مشترک با هاکان فیدان گفت که روابط جمهوری آذربایجان و ترکیه امروز در بالاترین سطح تاریخ همکاری قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *