×
×
جدیدترین‌‌ها

ادعای آمریکا درباره تحرکات نظامی در تنگه هرمز

  • کد نوشته: 71724
  • تیر 28, 1402
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پی اعلام ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به بهانه محافظت و ایمنی عبور و مرور کشتی‌ها به تنگه هرمز ادعا کرد واشنگتن با هماهنگی متحدان و شرکا در حال افزایش حضور نظامی خود در این تنگه است.

    ادعای آمریکا درباره تحرکات نظامی در تنگه هرمز

    به گزارش نخست نیوز ،متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن درباره ارسال جنگنده های بیشتر آمریکایی به تنگه هرمز و هشدار ایران در خصوص این اقدام مدعی شد: در راستای تهدید مستمر و با هماهنگی متحدان و شرکای آمریکا، وزارت دفاع (پنتاگون) در حال افزایش حضور و توانایی خود در منطقه است تا بتوانیم بر تنگه (هرمز) و آب های اطراف آن را نظارت بیشتری داشته باشیم.

    میلر در ادامه ادعاهای واشنگتن افزود: از ایران می خواهیم فورا این اقدامات بی ثبات کننده که جریان آزاد تجارت را در این آبراه راهبردی که یک پنجم نفت جهان از آن تامین می شود، متوقف کند.

    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا نشانه ای برای تدارک جنگ با ایران در خلیج فارس وجود دارد؟ پاسخ منفی داد و گفت: نه.این در حالی است که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران ۲۶ تیرماه جاری در خصوص اعزام جنگنده از سوی آمریکا به تنگه هرمز گفت: متاسفانه نقش دولت آمریکا در خصوص مسائل منطقه‌ای به ویژه در ارتباط با امنیت منطقه‌ای هیچگاه صلح‌آمیز و سازنده نبوده است. این گونه اقدامات و تحرکات می‌تواند به ایجاد حساسیت‌های جدید در منطقه در حوزه راهبردی خلیج فارس و دامن زدن به ناامنی و بی‌ثباتی کمک کند.

    این مقام وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز و غیرقانونی، به طور خاص در نزدیکی مرزهای خود، حساس است. ایران با توجه به اشراف و توانمندی نیروهای مسلح خود در مورد امنیت دریانوردی و هوانوردی در منطقه خلیج فارس، حق خود را برای اتخاذ تدابیر مقتضی بازدارنده منطبق با قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل محفوظ می‌دارد و به اقتضای آن از حقوق مسلم خود استفاده خواهد کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *