×
×
جدیدترین‌‌ها

حمایت لاوروف از موضع کشورهای آفریقایی در قبال امنیت جهانی

  • کد نوشته: 69400
  • خرداد 29, 1402
  • وزیر خارجه روسیه پس از دیدار رئیس‌جمهور این کشور با هیئت صلح آفریقایی گفت، کشورهای آفریقایی امنیت جهانی را امری تفکیک‌ناپذیر و به هم پیوسته می‌دانند و روسیه از این موضع اصولی حمایت می‌کند.

    حمایت لاوروف از موضع کشورهای آفریقایی در قبال امنیت جهانی

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه بیان کرد: اول از همه کشورهای آفریقایی طرح صلح ۱۲ بندی چین را (برای اوکراین) برجسته کردند؛ طرحی که چند ماه پیش ارائه شد و سپس آن‌ها بخش‌هایی از ابتکار چینی را که به طرح خودشان نزدیک‌تر بود، عنوان کردند.

    وی افزود: کشورهای آفریقایی تاکید کردند که هیچ استاندارد دوگانه‌ای نباید در جهان وجود داشته باشد و به تمام اصول منشور سازمان ملل باید به طور یکپارچه و هماهنگ احترام گذاشته شود و اجرا شوند. هیچ تحریم‌ یکجانبه‌ای نباید وجود داشته باشد. آفریقایی‌ها، امنیت جهانی را امری جدایی‌ناپذیر می‌بینند و ما نیز از موضع اصولی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

    وزیر خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که کشورهای آفریقایی دلایل اصلی بحران اوکراین را درک می‌کنند؛ بحرانی که “توسط تلاش‌های غرب ایجاد شده است.”

    سرگئی لاوروف در ادامه گفت: کشورهای آفریقایی درک کرده‌اند که این وضعیت باید از طریق دست‌وپنجه نرم کردن با دلایل اصلی و از طریق همکاری پیرامون حذف و نابودی آن دلایلی که امنیت متعادل در اروپا را سالهاست تضعیف کرده‌اند، حل‌وفصل شوند.

    لاوروف همچنین طی مصاحبه‌ای در سن پترزبورگ از اعمال بیش از ۱۵ هزار تحریم علیه روسیه توسط کشورهای غربی خبر داد.

    او در این رابطه ضمن انتقاد از کشورهای غربی به دلیل رفتار مشابه با سایر کشورها تحت عنوان “کشور دست پایین” اظهار کرد: این اقدامات محدوده‌کننده علیه سایر کشورها نیز اعمال می‌شوند.

    لاوروف همچنین با انتقاد از ظاهر بلوک‌های نظامی در آسیا از جمله “آکوس” (آمریکا، انگلیس و استرالیا) گفت که ناتو از طریق چنین فرمت‌هایی در حال گسترش نفوذ خود است.

    این وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: همه مشاهده می‌کنند که ناتو واقعا به آسیا معرفی می‌شود و ساختارها و بلوک‌های نظامی در آنجا می‌سازد و این ائتلاف نظامی با این اقدامش روند توسعه طبیعی منطقه‌ای و بافت و معماری منطقه‌ای که توسط کشورهای خود جنوب شرق آسیا شکل گرفته را تضعیف می‌کند.

    منبع : ایسنا isna.ir/xdP4Gt

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *