×
×
جدیدترین‌‌ها

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:
اتاق بازرگانی به حل مشکل محصولات کشاورزی جنوب کرمان کمک کند

  • کد نوشته: 5777
  • اردیبهشت 9, 1400
  • رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخشی از خلاءهای جدی در اقتصاد استان کرمان در بازرگانی(داخلی و خارجی) است؛ جهش تولید در بخش کشاورزی منجر به تولید مازاد بر نیاز است که اگر صادر نشود به جز اتلاف منافع چیزی به دنبال ندارد.

    اتاق بازرگانی به حل مشکل محصولات کشاورزی جنوب کرمان کمک کند

    به گزارش نخست نیوز، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخشی از خلاءهای جدی در اقتصاد استان کرمان در بازرگانی(داخلی و خارجی) است؛ جهش تولید در بخش کشاورزی منجر به تولید مازاد بر نیاز است که اگر صادر نشود به جز اتلاف منافع چیزی به دنبال ندارد. باید به کشاورز بگوییم چه میزان تولید کند تا درگیر این وضعیت نشویم اما اکنون هر ساله معضل بر زمین ماندن تولیدات در جنوب استان را داریم که اتاق بازرگانی باید به این موارد کمک و مدیریت کرده و به صورت میدانی وارد شود.

    دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” امروز 9 اردیبهشت ماه در نشست کارگروه تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه اولویت های استانی در پایش فضای کسب و کار مشخص است، اظهار کرد: بهترین کمک کارگروه تحقق شعار سال، فعال کردن طرح های نیمه تمام و متوقف شده استان است.

    وی با اشاره به اصلاح قانون اتاق بازرگانی در مجلس عنوان کرد: هدف این است جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد کشور ارتقاء یافته و این بخش اثرگذارتر باشد.

    پورابراهیمی با اشاره به اینکه هم افزایی بین اتاق های کرمان و تهران به غنای بیشتر تصمیمات کمک می کند، گفت: بخشی از خلاءهای جدی در اقتصاد استان کرمان در بازرگانی(داخلی و خارجی) است؛ جهش تولید در بخش کشاورزی منجر به تولید مازاد بر نیاز است که اگر صادر نشود به جز اتلاف منافع چیزی به دنبال ندارد. باید به کشاورز بگوییم چه میزان تولید کند تا درگیر این وضعیت نشویم اما اکنون هر ساله معضل بر زمین ماندن تولیدات در جنوب استان را داریم که اتاق بازرگانی باید به این موارد کمک و مدیریت کرده و به صورت میدانی وارد شود.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با پیشنهاد تشکیل کارگروه حمایت از بازرگانی و صادرات استان کرمان اظهار کرد: ارز 4200 تومانی جفا به تولید و صادرات کشور بود.

    وی افزود: بهای تمام شده هر کیلوگرم مرغ با گزارش رسمی وزارت صمت با قیمت آزاد بیش از 22 هزار تومان نخواهد بود. این چه وضعی است که ارز 4200 تومانی می دهیم و قیمت بیش از دو برابر قیمت آزاد است و سرریز تصمیم اشتباه کشور در ارز ترجیحی به استان ها و شهرستان ها رسیده است.

    پورابراهیمی در ادامه تصریح کرد: حبس تملک معادن در استان کرمان وضعیت نگران کننده ای دارد و برخی از خلاء آیین نامه ای سوءاستفاده کرده و وارد مزایده ها شده اند و می خواهیم معدن به دست اهلش سپرده و فعال شود.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: باید تضمین لازم از برندگان مزایده اخذ شود تا منجر به عملیات اجرایی معادن شود و در حال حاضر اخباری داریم که اینگونه نیست و درخواست تشکیل جلسه فوری شورای معادن را در این زمینه داریم.

    وی در پایان با اشاره به تعطیلی اصناف در پیک چهارم کرونا گفت: درخواست این بود برای حمایت از اصناف، اگر قرار است وضعیت تعطیلی استمرار داشته باشد، واحدها در ساعات مشخصی فعالیت داشته باشند.

    منبع: ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *