×
×
جدیدترین‌‌ها

سفر لاوروف به چین

  • کد نوشته: 37434
  • فروردین 10, 1401
  • وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) وارد چین شد و این اولین سفر او به اصلی‌ترین متحد کشورش از زمان آغاز حمله ماه گذشته مسکو علیه اوکراین به شمار می‌رود.
    سفر لاوروف به چین

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سفارت روسیه در پکن با انتشار پستی در صفحه رسانه اجتماعی “ویبو” ورود سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به شهر هوآنگشان در شرق چین را تایید کرده و تصاویری از هیات همراه او حین پیاده شدن از هواپیما و دیدن مسوولان حوزه بهداشت در لباس‌های مخصوص منتشر کرد.

    لاوروف قرار است در یک سری از نشست‌ها به میزبانی چین برای بررسی راه‌های کمک به افغانستان شرکت کند. دیپلمات‌هایی از ایالات متحده و طالبان افغانستان هم قرار است در نشست‌ها حاضر باشند. اما حمله روسیه به اوکراین احتمالا بر سر این نشست‌ها سایه بیفکند.

    بر خلاف بسیاری از کشورهای غربی، چین از محکوم کردن این حمله خودداری کرده و عقب‌تر از بسیاری از دیگر کشورها در تامین کمک بشردوستانه برای اوکراین قرار گرفته است.

    پکن اعلام کرد که وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به صورت دسته‌جمعی با نمایندگان در این نشست دیدار خواهد کرد. در همین حال ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز با انتشار پیامی از آغاز مذاکرات لاوروف و وانگ یی در چین خبر داد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *