×
×
جدیدترین‌‌ها

پرده برداری سازمان ملل از تلاش خود برای تعلیق عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

  • کد نوشته: 32972
  • بهمن 21, 1400
  • فرستاده ویژه و دائمی کمیسیون بین‌المللی حقوق بشر به سازمان ملل تاکید کرد: تعلیق عضویت اسرائیل به عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه کمیته بین‌المللی حقوق بشر بود.
    پرده برداری سازمان ملل از تلاش خود برای تعلیق عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

    به گزارش نخست نیوز ، هیثم ابوسعید، فرستاده ویژه و دائمی شورای بین‌المللی و کمیسیون بین‌المللی حقوق بشر به سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه تاکید کرد: تصمیم اتحادیه آفریقا برای تعلیق عضویت اسرائیل به عنوان ناظر، نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه و پیگیری‌های کمیته بین‌المللی حقوق بشر بود و توسط محمد شاهد امین خان، رئیس کمیسیون بین‌المللی حقوق بشر اتخاذ شد.

    ابوسعید اظهار کرد: با توجه به جنایات اسرائیل در حق فلسطینی‌ها و تعداد زیادی از کشورها و همچنین با در نظر گرفتن احساسات کشورهای عربی و اسلامی و نیز پیروی از کشورهای گروه هفت، کار و مذاکرات از طریق نمایندگان‌مان در کشورهای اتحادیه آفریقا برای لغو عضویت اسرائیل در دست انجام بود.

    فرستاده ویژه و دائمی کمیسیون بین‌المللی حقوق بشر به سازمان ملل در ادامه گفت: در راس کشورهای گروه هفت الجزایر قرار دارد که در نهایت منجر به لغو تصمیم انفرادی موسی فقی، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا برای اعطای عضویت ناظر به اسرائیل شد.

    او افزود: فراخوان نباید دائمی باشد و تلاش جهت رسیدن به جایگزین‌هایی که اسرائیل در سطوح متعدد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی روی آنها کار می‌کند، باید ادامه یابد به ویژه که اسرائیل چنین سمتی را در سازمان آفریقا پیش از اقدام مقامات آفریقایی برای تبدیل آن اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۰۲ داشت.

    سران اتحادیه آفریقا تصمیم برای اعطای عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده و کمیته‌ای از روسای هفت کشور از جمله الجزایر تشکیل شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *