×
×
جدیدترین‌‌ها

ابتکارعمل چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای خروج از بن‌بست سیاسی

  • کد نوشته: 32934
  • بهمن 21, 1400
  • چارچوب هماهنگی شیعیان عراق ابتکار عملی را برای خروج از بن‌بست سیاسی به وجود آمده در این کشور ارائه کرد.
    ابتکارعمل چارچوب هماهنگی شیعیان عراق برای خروج از بن‌بست سیاسی

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه‌ای گروه‌های سیاسی و چهره‌های ملی این کشور را به رایزنی و گفت‌وگو برای دستیابی به حقوق مندرج در قانون اساسی و بزرگترین فراکسیون پارلمانی این کشور را به توافق درباره ملاک‌های انتخاب نخست وزیری قدرتمند و کارآمد دعوت کرد.

    چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در بیانیه خود تاکید کرد: ما دستان خود را به سوی گروه‌های سیاسی که به دنبال تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی هستند به ویژه جریان صدر دراز می‌کنیم و آمادگی خود را برای تعامل مثبت با تمامی پیشنهادها و ایده‌های شرکایمان در کشور اعلام می‌کنیم.

    چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پیشتر بر لزوم حمایت از برگزاری جلسه انتخاب رئیس جمهوری پیش از انجام توافق‌های سیاسی تاکید کرده و رایزنی‌های بیشتر برای دستیابی به راه‌حل‌هایی واقعی و تحقق تمامی حقوق مندرج در قانون اساسی را خواستار شده بود.

    پارلمان عراق روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که امکان ثبت‌نام دوباره کاندیداهای ریاست جمهوری از روز چهارشنبه به مدت سه روز وجود دارد.

    ریاست پارلمان عراق در بیانیه خود تاکید کرد: با توجه به تمام شدن مدت قانونی تعیین شده برای انتخاب رئیس جمهوری و با استناد به بندهای قانون کاندیداتوری ریاست جمهوری، مقرر شد امکان ثبت‌نام کاندیداها مجددا از روز چهارشنبه نهم فوریه به مدت سه روز فراهم شود.

    جریان صدر عراق پیشتر لغو مذاکرات با فراکسیون‌های سیاسی درباره تشکیل کابینه را اعلام کرد.

    دادگاه عالی فدرال عراق نیز شکایت چارچوب هماهنگی شیعیان علیه بزرگترین فراکسیون پارلمانی را رد کرد.

    برچسب ها عراق

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *