×
×
جدیدترین‌‌ها

آمریکا گزارش عفو بین‌الملل را رد کرد

  • کد نوشته: 32188
  • بهمن 13, 1400
  • وزارت خارجه آمریکا گزارش عفو بین‌الملل درباره آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را رد کرد. اتحادیه اروپا نیز با تاکید بر اینکه احترام به قوانین بین‌المللی و حسابرسی نقض‌های انجام شده رکن اصلی برقراری صلح است، اعلام کرد به نظارت از نزدیک خود بر تحولات منطقه ادامه خواهد داد.
    آمریکا گزارش عفو بین‌الملل را رد کرد

    به گزارش نخست نیوز ، به نوشته روزنامه عربی۲۱، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمریکا این دیدگاه که می‌گوید اقدامات اسرائیل در مورد فلسطینی‌ها به منزله آپارتاید است، رد می‌کند، در گزارش‌های وزارتخانه هرگز از چنین اصطلاحاتی استفاده نشده است.

    پرایس در حمایت از رژیم صهیونیستی گفت: “ما بر این باوریم این مساله اهمیت دارد که ملت یهود از حق تعیین سرنوشت خود محروم نشوند به ویژه که اسرائیل تنها “کشور” یهودی جهان است و ما باید اطمینان پیدا کنیم که استانداردهای دوگانه اعمال نمی‌شوند”.

    عفو بین‌الملل گزارش کامل خود با عنوان “آپارتاید اسرائیل علیه فلسطینی‌ها” را منتشر کرده و در آن محاکمه مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل را خواستار شد.

    در این گزارش به تفصیل بیان شده که رژیم اشغالگر صهیونیستی با کنترل حقوق فلسطینی‌ها چگونه سیستم ظلم و سلطه را به آنها تحمیل کرده است.

    اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای در واکنش به این گزارش تاکید کرد که به نظارت نزدیک خود بر تحولات این منطقه ادامه خواهد داد.

    اتحادیه اروپا در بیانیه خود اعلام کرد: ما به گزارش عفو بین‌الملل توجه لازم را می‌کنیم.

    در ادامه این بیانیه آمده است: احترام به قوانین بین المللی انسانی و قوانین بین‌المللی حقوق بشر از سوی طرف‌های موثر دولتی و غیر دولتی و حسابرسی نقض‌های انجام شده رکن اصلی برقراری صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه است.

    این اتحادیه تاکید کرد: ما به راه‌حل دو کشوری مذاکره شده که بر اساس قوانین بین‌المللی و مرزهای سال ۱۹۶۷ و تبادل مشابه اراضی است، همانگونه که میان دو طرف توافق شده، پایبندیم، به این شکل که “کشور” اسرائیل و کشور مستقل، دموکرات، یکپارچه، دارای حاکمیت و قابل سکونت فلسطین در کنار یکدیگر در صلح و امنیت و به رسمیت شناختن متقابل تشکیل شوند.

    اتحادیه اروپا در ادامه اعلام کرد: ما به حمایت خود از تمامی تلاش‌هایی که برای احیای روند سیاسی مطابق قوانین بین‌المللی، ضامن برابری حقوق و مورد تایید دو طرف انجام می‌شوند، ادامه خواهیم داد و برای رسیدن به این هدف به رایزنی با دو طرف اسرائیلی و فلسطینی و شرکای منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

    این اتحادیه افزود: پیشتر نگرانی خود را درباره قوانینی که اسرائیل تصویب کرده همانند قانون شهرک‌سازی در سال ۲۰۱۷ ابراز و تاکید کردیم، هر قانونی که اسرائیل تصویب کند و در آن به صورت یکجانبه سلب حقوق مالکیت فلسطینی‌ها قانونی شده و صراحتا بر مصادره املاک شخصی فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی دلالت کند، نه تنها فراتر از دایره اختیارات اسرائیل است بلکه خطر ایجاد یک کشور با حقوق نابرابر برای ساکنانش، اشغالگری دائمی و درگیری را به دنبال دارد.

    اتحادیه اروپا در پایان بیانیه خود تاکید کرد که موضعگیری‌اش درباره شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها از جمله قدس شرقی روشن بوده و تغییر نکرده و این اقدامات بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی بوده و مانع اصلی راه صلح بوده و خطری برای غیرممکن کردن اجرای راه‌حل دو کشوری هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *