×
×
جدیدترین‌‌ها

بیانیه عراق در محکومیت حمله ترکیه به شمال این کشور

  • کد نوشته: 32182
  • بهمن 13, 1400
  • مرکز رسانه امنیتی عراق ضمن محکومیت حملات پهپادهای ترکیه به دو شهر استان نینوا، عدم تکرار این تجاوزات را خواستار شد.
    بیانیه عراق در محکومیت حمله ترکیه به شمال این کشور

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، مرکز رسانه امنیتی عراق امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای حملات پهپادهای ترکیه به شهرهای سنجار و مخمور واقع در استان نینوا را که پایگاه‌های حزب کارگران کردستان را هدف قرار دادند، محکوم کرد.

    در ادامه این بیانیه تاکید شده است: نیروهای امنیتی ما به هرگونه نقض از سوی هر طرفی پاسخ می‌دهند.

    همچنین این مرکز از ترکیه خواست به اصول حسن همجواری طبق توافقنامه‌های بین‌المللی پایبند بوده و این تجاوزات را برای احترام و تعهد به منافع مشترک دو کشور متوقف کرده و آنها را تکرار نکند.

    مرکز یاد شده تاکید کرد: عراق برای همکاری میان دو کشور و کنترل شرایط امنیتی مرزهای مشترک در آمادگی کامل است.

    دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق و یک منبع امنیتی گزارش دادند، چند فروند جنگنده ترکیه عصر سه‌شنبه اردوگاه مخمور در استان نینوا واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب اربیل و نیز پایگاه‌های حزب کارگران کردستان در ارتفاعات “قره جوخ” را بمباران کردند.

    این منابع افزودند: طبق آمار اولیه، در حمله ترکیه به اردوگاه مخمور هشت تن از جمله یکی از رهبران حزب کارگران کردستان کشته و زخمی شدند.

    در این اردوگاه صدها خانواده کُرد که سال‌ها است از ترکیه آواره شده‌اند، سکونت دارند، آنکارا مدعی است حزب کارگران کردستان این اردوگاه را به محلی برای تمرین نیروهای خود و آغاز حملاتی در داخل خاک ترکیه تبدیل کرده‌اند.

    همزمان با حمله هوایی به اردوگاه مخمور، حمله توپخانه‌ای شدیدی نیز علیه برخی اهداف حزب کارگران کردستان در ارتفاعات سنجار انجام شدند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *