×
×
جدیدترین‌‌ها

میت رامنی: نباید اجازه داد پوتین، شوروی را احیا کند

  • کد نوشته: 30693
  • دی 27, 1400
  • سناتور میت رامنی تاکید کرد، این به ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی بستگی دارد که جلوی ولادیمیر پوتین برای ایجاد نوعی اتحاد شوروی را بگیرند.
    میت رامنی: نباید اجازه داد پوتین، شوروی را احیا کند

    به گزارش نخست نیوز ، سناتور میت رامنی که از جمهوری‌خواهان سرشناس آمریکایی است، یکشنبه در مصاحبه با ان.بی.سی گفت: او (ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه) تلاش می‌کند چیزی که قبلا داشته دوباره ایجاد کند. نمی‌شود چنین اجازه‌ای داد.

    در بحبوحه گمانه‌زنی گسترده درباره اینکه روسیه درصدد حمله به اوکراین است، پوتین یک سری از نیروهای کشورش را در مرز با اوکراین قرار داده و در واقع بحرانی که از ۲۰۱۴ با الحاق شبه جزیره کریمه و حمایت از حملات در منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین آغاز شده بود، تشدید کرده است.

    رهبر روسیه به وضوح تاکید کرده است که هدف جلوگیری از پیشروی ناتو و پیوستن اوکراین و دیگر کشورهای شوروی سابق به آن است. این ائتلاف نظامی غربی در ۱۹۴۹ برای مقابله با شوروی در اروپا شکل گرفت. میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی اتحادیه شوروی را در ۱۹۹۱ منحل کرد و در آن زمان پوتین در مراحل اولیه شروع کار سیاسی خود بود.

    میت رامنی که در جریان کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۲ خود نسبت به افزایش برتری‌جویی روسیه هشدار داده بود، گفت: پوتین برای دو دسته کردن ناتو و تضعیف آن تلاش می‌کند. ما به یک ناتوی قدرتمند نیاز داریم، آن هم نه فقط برای مقابله با روسیه بلکه برای برخورد با ظهور چین.

    به گفته این سناتور آمریکایی، یکی از کارهایی که غرب می‌تواند انجام دهد، کار روی متوقف کردن پروژه نورد استریم ۲ است. این خط لوله گاز از دریای بالتیک، روسیه را به آلمان متصل می‌کند. پنجشنبه گذشته دموکرات‌های سنای آمریکا با تلاش جمهوری‌خواهان برای تحریم این خط لوله گاز طبیعی مخالفت کردند.

    سناتور رامنی درباره پوتین گفت: ما باید او را متوجه کنیم که خط لوله نورد استریم ۲ به جایی نمیرسد. اگر او برای سرنگونی دولت اوکراین اقدامی صورت دهد، دیگر قرار نیست به ثروت حاصل از آن خط لوله برسد و آن بسته می‌شود.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *