×
×
جدیدترین‌‌ها

با هر گونه دلالی زمین در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی قاطعانه برخورد می شود

  • کد نوشته: 27246
  • آذر 18, 1400
  • مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: دلالی زمین در شهرکها و نواحی صنعتی را به هیچ وجه به رسمیت نمی شناسیم و با هر گونه دلالی زمین که در این بخش اتفاق بیفتد قاطعانه برخورد می شود.
    با هر گونه دلالی زمین در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی قاطعانه برخورد می شود

    نخست نیوز – به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی زاده افزود: با هر فرد یا صاحب واحدی که در داخل شهرکها و نواحی صنعتی اقدام به خرید و فروش زمین کند، با حمایت و همکاری دستگاه قضا و سایر دستگاه های نظارتی برخورد جدی انجام می گیرد.
    وی اظهار داشت: امسال تغییر نام طرحهای صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان به غیر بدون داشتن پیشرفت اجرایی مناسب و دریافت پایان کار ساختمانی ممنوع شده است در صورتی که پیش از این واگذاری زمین به افراد دیگر ممنوعیتی نداشت.
    مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: بعد از دریافت پایان کار ساختمانی، تغییر نام طرح صنعتی برای فرد جدید در شرکت شهرکهای صنعتی طبق شیوه نامه انجام می گیرد.
    بهرامی زاده افزود: دستور نهادهایی مانند ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کمیسیونهای حمایت قضایی، مراجع قانونی برای دادن مهلت به متقاضی برای فعال کردن زمین راکد در شهرکها و نواحی صنعتی وجود دارد که مصوبات این نهادها در چارچوب ضوابط شرکت شهرکهای صنعتی استان اجرا می شود.
    وی اظهار داشت: برای بازپس گیری اراضی تحت اختیار تولیدکنندگان در شهرکها و نواحی صنعتی که با این شرکت قرارداد منعقد کرده اما نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام نکرده اند، هیات داوری در این شرکت تشکیل شده است که امور حقوقی و قراردادهای مربوط به قبل از سال 1399 را مورد بررسی قرار می دهد.
    وی بیان کرد: اعضای این هیات داوری، زمین های راکد که مراحل عملیاتی آن پیشرفت فیزیکی ندارند را در جلساتی با حضور خود متقاضی مورد بررسی قرار می دهد و در صورتی که نسبت به عملیاتی شدن آنها اقدام نکنند، قراردادها فسخ می شود، حتی در صورت نیاز برای بازپس گیری زمین ها، طرفهای قرارداد با این شرکت به مراجع قضایی معرفی می شوند و موضوع به صورت جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.
    مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: پیش از این هیات داوری شرکت شهرکهای صنعتی استان ماهی دو روز جلسه تشکیل می داد که طی چند ماه اخیر به دلیل اهمیت موضوع، جلسات داوری به صورت فشرده و ماهانه هفت تا هشت روز برگزار می شود و این موضوع به جد مورد پیگیری قرار می گیرد.
    وی افزود: به صاحبان واحدهایی که بنا بر شرایط خاص کرونایی و تحریم های ظالمانه زمین را راکد نگه داشته اند، منوط به داشتن پیشرفت عملیات اجرایی واحد، دادن تعهد محضری و ارایه برنامه زمان بندی به هیات مدیره شرکت، برای مدتی محدود به آنان مهلت داده می شود که بسته به نوع طرح و زمان بندی مربوطه در زمان محدود حداکثر تا یک سال عملیات اجرایی واحد را به اتمام برسانند.
    بهرامی زاده افزود: در صورتی که عملیات اجرایی در زمین های واگذار شده به متقاضیان فاقد پیشرفت فیزیکی بوده و اقدامی بر روی آنها انجام نگرفته باشد؛ به طور قطع شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی قرارداد را با متقاضی فسخ می کند.
    وی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 10 جلسه هیات داوری شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ویژه تعیین تکلیف اراضی راکد در شهرکها و نواحی صنعتی استان برگزار شده که در این جلسات 634 پرونده مربوط به قرارداد زمین های راکد مطرح و 183 پرونده تعیین تکلیف شده است.
    مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: امسال همچنین 9 هکتار از اراضی بازپس گرفته شده در شهرکها و نواحی صنعتی استان به سرمایه گذاران جدید واگذار شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *