×
×
جدیدترین‌‌ها

اتخاذ رویکرد اقتصادی در سفارتخانه های ایران ضروری است

  • کد نوشته: 26719
  • آذر 11, 1400
  • رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است چهره سفارتخانه های ایران اقتصادی شود چرا که تحقق این مهم به نفع منافع ملی و امنیت کشور بوده و دیگر آمریکا قادر به تحریم ایران نیست.
    اتخاذ رویکرد اقتصادی در سفارتخانه های ایران ضروری است

    به گزارش نخست نیوز: روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، عزت الله اکبری تالارپشتی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی کاشمر افزود: کشور ایران عضو سازمان ملل و جامعه بین المللی است و باید به عنوان یک کشور انقلابی سهم خود را از این بخش بدست آورند، در این راستا از سال گذشته طرح دوفوریتی از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص استقرار دیپلماسی اقتصادی توسط دولت تدوین شده است.
    وی اظهار داشت: براساس طرح استقرار دیپلماسی اقتصادی توسط دولت باید چهره سفارتخانه های ایران در دنیا تغییر یابد، چرا که هم اینک سفارتخانه های کشورمان هیچ خروجی مفیدی ندارند و از چهره اقتصادی برخوردار نیستند که این بدترین حالت برای کشورمان است، در حالی که سفرای دیگر کشورها در ایران هر روز در یکی از مناطق کشورمان حضور می یابند و ظرفیتها و استعدادهای آنها را ارزیابی می کنند.
    رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هم اینک 120 سفارتخانه و 20 نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در کشورهای دیگر قرار دارد، هر کدام از این سفارتخانه ها اگر بتوانند یک سرمایه گذار جذب کنند، وضعیت اقتصادی کشور بهتر می شود.
    اکبری اضافه کرد: در طرح استقرار دیپلماسی اقتصادی باید چهره سفیران اقتصادی شود که در صورت تحقق این مهم اقتصاد کشورمان رشد کرده و شاهد ردپایی از محصولات ایرانی در کشورهای دیگر خواهیم بود.
    مجلس شورای اسلامی دنبال این است که این طرح را هر چه سریعتر به تثبیت برساند و چهره سفارتخانه های ما را اقتصادی کند که هم به نفع منافع ملی ما و هم به نفع امنیت ملی ما است، ما اگر چهره سفارتخائنه ها اقتصادی باشند و با همه کشورها کار کنند، آمریکا دیگر قادر نیست ما را تحریم کند.
    رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین ظرفیت بانکها باید به بخش خصوصی و سرمایه های عظیمی که در این بخش وجود دارد بویژه سرنایه گذاران مناطق محروم، اختصاص یابد، با این حال تقاضاهای واحدهای صنعتی ثبت شده و از طریق مجلس به مقامات دستاندرکار انعکاس می یابد.
    وی افزود: واحدهای تولیدی باید دو ویژگی فناورپایه و صادرات محور داشته باشند چرا که اگر تولیدی صادرات محور باشد منطبق بر استانداردهای بین المللی پیش می رود در غیر این صورت عقب افتاده و به مرور دچار افول می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *