×
×
جدیدترین‌‌ها

الزام قطر برای مسافرانی که واکسن چینی و روسی زده‌اند

  • کد نوشته: 25103
  • آبان 26, 1400
  • قطر از مسافرانی که واکسن «سینوفارم» یا «اسپوتنیک» تزریق کرده‌اند خواسته هنگام سفر به این کشور حتما تست «آنتی بادی» همراه داشته باشند.
    الزام قطر برای مسافرانی که واکسن چینی و روسی زده‌اند

    به گزارش نخست نیوز ، قطر در آخرین به‌روزرسانی مقررات سفر به این کشور اعلام کرده که مسافران دارای ویزا با پاسپورت دارای اعتبار حداقل شش ماه، بیمه مسافرتی بلیت رفت و برگشت حداکثر سه‌ماهه و کارت واکسیناسیون که از آخرین نوبت تزریق دُز دوم آن، ۱۴ روز گذشته باشد، می‌توانند به این کشور سفر کنند.

    قطر از سال ۲۰۱۷ برای شهروندان ۸۰ کشور ویزا را لغو کرد، اما شهروندان ایرانی برای سفر به این کشور از فرودگاه در بدو ورود (Visa upon َ Arrival) می‌توانند ویزا دریافت کنند. هزینه ویزای توریستی ۱۰۰ ریال قطری و مدت اعتبار این ویزا ۳۰ روز است.

    این کشور قبلا اعلام کرده بود که تمام مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به قطر باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران تست PCR انجام دهند و جواب منفی آن به زبان انگلیسی را همراه داشته باشد. فهرست مراکز تاییدشده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون‌مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir است.

    قطر همچنین اعلام کرده مسافران دارای ملیت و اقامت قطر که کارت واکسیناسیون ندارند، پس از ورود به این کشور باید هفت روز قرطینه خانگی شوند و آن دسته که کارت واکسیناسیون دارند و ۱۴ روز هم از آخرین دُز دوم تزریق‌شان گذشته باشد از قرنطینه معاف هستند.

    واکسن‌های مورد تایید قطر برای سفر به این کشور فایزر/ مدرنا/ جانسون/ آسترازنکا/ سینوفارم/ اسپوتینک اعلام شده است که از آخرین دُز تزریق‌شده باید ۱۴ روز گذشته باشد. این کشور همچنین برای مسافرانی که کارت واکسن سینوفارم و اسپوتنیک دارند، داشتن تست آنتی بادی را الزامی کرده است.

    تمام مسافران قطر باید پیش از پرواز، اطلاعات خود را در سایت WWW.EHTERAZ.GOV.QA به صورت آنلاین ثبت‌نام کرده و کپی از تاییدیه نهایی همراه داشته باشند.

    تکمیل فرم تعهدنامه در لینک https://covid19.moph.gov.qa/EN/travel-and-return-policy/Pages/default.aspx الزامی است. همچنین برای اطلاعات بیشتر و مقررات روز و شرایط انجام سفر به قطر می‌توان از همین لینک استفاده کرد.

    تمام مسافران دارای ویزا، به غیر از ویزای Pre-issued family باید به مدت دو روز قرنطینه هتلی شوند.

    رزرو هتل قبل از انجام سفر در سایت http://www.discoverqatar.qa/welcome-home الزامی است.

    قطر که همزمان با همه‌گیری کرونا از ورود گردشگران خارجی به این کشور جلوگیری کرد، به تازگی مرزهایش را به روی گردشگران واکسینه‌شده طبق این مقررات باز کرده است. این کشور از زمان بازگشایی گسترده مرزهایش تقریبا هر ماه در مقررات ورود و سفر به قطر با توجه به وضعیت همه‌گیری کرونا و واکسیناسیون، بازنگری دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *