×
×
جدیدترین‌‌ها

بایدن در جی ۲۰ “مرحله جدید” از همکاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا را کلید زد

  • کد نوشته: 23304
  • آبان 10, 1400
  • رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد، توافق بین واشنگتن و اتحادیه اروپا برای لغو تعرفه تجاری اضافی بر واردات فولاد و آلومنیوم "مرحله جدیدی" در روابط فرا آتلانتیک باز می‌کند.
    بایدن در جی ۲۰ “مرحله جدید” از همکاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا را کلید زد

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از فوربس، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در کنفرانس خبری مشترک با اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا اظهار کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا به گشایشی بزرگ دست یافتند که خطر موجودیتی تغییرات اقلیمی را حل و فصل خواهد کرد و در عین حال از مشاغل آمریکا و صنایع کشور حمایت می‌کند.

    بایدن افزود: توافق مذکور فورا تعرفه‌های تحمیلی تجاری بر تولیدات اتحادیه اروپا در زمینه فولاد و آلومنیومی که دولت سابق آمریکا اعمال کرده بود، لغو می‌کند و هزینه‌های مصرف‌کنندگان آمریکایی را خواهش خواهد داد.

    درلاین نیز از این گام مهم در روابط بین اتحادیه اروپا و آمریکا استقبال کرد.

    رئیس کمیسیون اروپا در بیانیه مشترک با بایدن اظهار کرد: باعث مسرت است که بایدن و من به توافق تعلیق تعرفه‌های گمرکی اضافی بر واردات فولاد و آلمونیوم رسیدیم و با هم به منظور تنظیم جهانی جدید پایدار برای فولاد همکاری می‌کنیم.

    از طرفی دیگر، رئیس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه گام‌های جدیدی را برای مقابله با بحران زنجیره تامین اعلام کرد.

    بایدن به خبرنگاران گفت: زنجیره تامین چیزی است که مردم ما برای بار دوم به آن فکر نمی‌کنند. در طول این همه‌گیری، ما شاهد تاخیر و تراکم کالاها، وسایل نقلیه و حتی وسایل الکترونیکی بوده‌ایم.

    بایدن در این پی، فرمان اجرایی را به منظور ساده کردن تلاش‌ها برای انباشت کالاها در آمریکا امضا کرده است. طبق این فرمان اجرایی، اختیارات لازم به وزارت دفاع محول شود تا بتواند اقلام مورد نیاز را از انبار وزارت دفاع آزاد کند. این فرمان اجرایی به وزارت دفاع آمریکا این اجازه را می‌دهد که پاسخی سریع‌تر به کمبود کالا در صنعت دفاعی بدهد.

    رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین بودجه دو ابتکار که باعث توسعه و جهش زنجیره تامین بین‌المللی بین شرکای آمریکا و متحدانش می‌شود را افزایش داده است. هر دو این ابتکارها باعث ساده شدن و پیشرفت گمرک و روند پاک‌سازی، کاهش تاخیر و تقویت موثر زنجیره تامین می‌شود.

    در همین راستا، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا قرار است سال آینده نشستی را با همتایان خارجی خود برگزار کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *