×
×
جدیدترین‌‌ها

عضو کمیسیون بودجه مجلس:
آثار تورمی حذف ارز ترجیحی با هماهنگی مجلس و دولت شناسایی و مهار شود

  • کد نوشته: 22519
  • آبان 1, 1400
  • جعفر قادری گفت: مجلس و دولت با همکاری هم باید آثار تورمی حذف ارز ترجیحی را رصد و شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای مهار آن انجام دهند.
    آثار تورمی حذف ارز ترجیحی با هماهنگی مجلس و دولت شناسایی و مهار شود

    به گزارش نخست نیوز ، جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به برنامه دولت برای حذف ارز ترجیحی گفت:‌ حذف یکباره ارز ترجیحی قطعا آثار تورمی به دنبال دارد و دولت باید اقدامات پیشگیرانه را نسبت به این موضوع داشته باشد.

    وی افزود: مجلس و دولت باید با همکاری هم آثار تورمی حذف ارز ترجیحی را رصد و شناسایی کرده و برنامه‌ریزی لازم را برای مهار آن داشته باشند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: پیشنهاد‌های مختلفی در مورد حذف ارز ترجیحی و حمایت از اقشار ضعیف به اشکال دیگر وجود دارد که از جمله آن می‌توان به شارژ این مبالغ در کارت یارانه اقشار ضعیف و امثال آن اشاره کرد که البته نکته مشترک در همه اینها بحث تورم است که باید پیش بینی و جلوی آن گرفته شود.

    قادری خاطرنشان کرد: اگر دولت ارز ترجیحی را حذف می‌کند باید در یک فضای به دور از رانت و مفاسد اقتصادی و در یک فضای سالم مواد اولیه در اختیار تولیدکنندگان و نهاده‌ها در اختیار کشاورزان و دامداران قرار گیرد و به طور کل باید سیاستی در این باره در پیش گرفته شود که نه تنها به تولید آسیب نرسد بلکه حمایت‌های لازم از آن به عمل آید.

    وی افزود: حذف یکباره ارز ترجیحی ممکن است به سودجویان این بهانه را بدهد که حالا ارز ترجیحی حذف شده و همه چیز با قیمت آزاد خریداری می‌شود، قیمت‌ها را تا چند برابر افزایش دهند و باعث تورم در جامعه شود که باید با نظارت دقیق بر بازار جلوی این سوء استفاده‌ها را گرفت و در سایه این نظارت دقیق بر بازار و همچنین برنامه‌ریزی دقیق است که می‌توان نسبت به حذف ارز ترجیحی اقدام کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *