×
×
جدیدترین‌‌ها

حمایت از مشاغل خانگی هزینه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

  • کد نوشته: 15658
  • مرداد 12, 1400
  • رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشاغل خانگی چند وجهی است و بسیاری از هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.
    حمایت از مشاغل خانگی هزینه آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

    به گزارش نخست نیوز، «ولی اسماعیلی» عصر امروز (دوشنبه یازدهم مرداد) در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: همه نهادها باید دست به دست هم دهند و با ارایه تسهیلات و سیاست‌های تشویقی، گرایش به مشاغل خانگی را افزایش دهند.

    وی افزود: دنیا به سمت مشاغل خانگی حرکت می کند و ما نیز باید پیش از گذشته، موضوع مهم اشتغال در بخش خانگی را دنبال کنیم.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه شاهد سیر صعودی مشاغل خانگی هستیم، گفت: این مشاغل ضمن اینکه امنیت برای خانواده ها را به وجود می آورد، از آسیب های اجتماعی می کاهد.

    وی تاکید کرد: در مرحله اول باید در عمل، دولت افزایش سقف تسهیلات خانگی را مورد توجه قرار دهد تا با تامین شغل، جوانان به سمت ازدواج و فرزندآوری گرایش پیدا کنند.

    اسماعیلی افزود: اکنون با استانداردهای جهانی در مشاغل خانگی فاصله داریم از این رو  باید برنامه هایی تدوین و به این بخش توجه شود.

    وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی پرداخت ۲هزار میلیارد تومان تسهیلات سالانه به مشاغل خانگی را تصویب کرده است، گفت: این موضوع بارها از سوی مجلس پیگیری شده بود و ثمره این امر نشانگر اهتمام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و از عملکرد محمد شریعتمداری وزیر مربوطه قدردانی می کنیم.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده مجلس و یک انسان منصف باید قضاوت ها منصفانه از اقدامات این دولت داشته باشیم و در بیان نقلط ضعف به نقاط قوت هم بپردازیم و از انصاف خارج نشویم.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *