×
×
جدیدترین‌‌ها

ارتقای توانمندی در خودروسازی با وجود اعمال تحریم‌ها

  • کد نوشته: 14750
  • مرداد 3, 1400
  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایدرو گفت: با وجود تکانه اولیه آغاز تحریم‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹، صنعت خودرو کشور با تکیه بر تجربیات همکاری‌های بین‌المللی و تمرکز بر داخلی‌سازی قطعات به سطح بالاتری از توانمندی دست یافت.
    ارتقای توانمندی در خودروسازی با وجود اعمال تحریم‌ها

    به گزارش نخست نیوز به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، “محسن صالحی‌نیا” در بازدید از گروه سایپا کاهش ۹۰درصدی تعهدات معوق خودروهای فاقد شرکای خارجی از سال ۹۸ تاکنون را بسیار مهم ارزیابی و بر رعایت حداکثری حقوق مصرف‌کنندگان با ایفای به‌موقع تعهدات و افزایش کیفیت محصولات تاکید کرد .

    صالحی‌نیا، توسعه کمی و کیفی محصولات خودروسازان در سال‌جاری را نیز نشانه‌ای از تلاش صنعت خودرو برای کسب رضایت بیشتر مشتریان برشمرد که اگرچه قابل تقدیر است اما باید روند بهبود خود را با شیب بیشتر دنبال کند.

    وی، اجرای جسورانه توقف تولید پراید در اوج سال‌های تحریم و افزایش تیراژ روزانه بیش از ۱۳۰ درصدی به نسبت سال ۹۷ در سایپا را نمونه‌ای از قابلیت پویایی و انعطاف‌پذیری صنعت خودرو برشمرد.

    به گفته رییس دستگاه سیاستگذاری تولید خودرو کشور ، توجه به شرایط سخت این صنعت ناشی از تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های کرونا ارزش این تغییرات را دوچندان می‌کند.

    بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۲۳۶ هزار و ۳۵۵ دستگاه خودرو از ابتدای امسال تا پایان خردادماه ۱۴۰۰ و رشد ۹.۵ درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

    برپایه این گزارش، در بهار امسال تولید انواع خودروی سواری با ۲۱۷ هزار و ۳۵۳ دستگاه، رشد ۹.۴ درصدی ثبت کرد. خودروی سواری با ۹۱.۹ درصد، بالاترین آمار را در بین تولیدات خودروسازان داخلی به خود اختصاص داده است.

    پس از سواری، تولید انواع وانت با ۱۶ هزار و ۶۷۶ دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. تولید وانت در سه ماهه نخست امسال با رشد ۵.۲ درصدی همراه بود.

    همچنین تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با تیراژ یک‌هزار و ۸۴۲ دستگاه، رشد ۹۹.۶ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال داشت.

    در این مدت، ۱۸۷ دستگاه مینی‌بوس و میدل‌باس (رشد ۳۷.۵ درصدی)، ۱۵۹ دستگاه اتوبوس (افت ۱۹.۳ درصدی) و ۴۷ دستگاه ون (افت ۳۱.۹ درصدی) تولید شد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *