×
×
جدیدترین‌‌ها

طی ۸ سال گذشته؛
حمایت از ۶۵۶ پروژه خردگردشگری روستایی

  • کد نوشته: 14585
  • مرداد 2, 1400
  • معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در دولت تدبیر و امید ۶۵۶ پروژه خردگردشگری در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری حمایت شدند و اعتبار مورد نیاز نیز برای آنها تخصیص داده شد.
    حمایت از ۶۵۶ پروژه خردگردشگری روستایی

    به گزارش نخست نیوز، علی قربانی افزود: در راستای کمک به توانمندسازی دهیاری های در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری با توجه به انعقاد تفاهمنامه با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۳۹۵ در زمینه هدایت و توانمندسازی دهیاری های در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری به منظور اجرای پروژه های خرد گردشگری برنامه ریزی و اعتبار در نظر گرفته شد.

    وی ادامه داد: برای این ۶۵۶ پروژه خردگردشگری در روستاهای کشور بیش از ۵۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات در اختیار سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ به دهیاری های موردنظر تخصیص یافته است.

    بسترسازی و اصلاح قوانین و مقررات در راستای امنیت شغلی دهیاری ها
    معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص عملکرد توسعه در روستاها  با محوریت دهیاری‌ها گفت: در این خصوص بسترسازی و اصلاح قوانین و مقررات در راستای امنیت شغلی دهیاران انجام شده از جمله تهیه لایحه اصلاح و الحاق موادی به ماده واحده قانون تاسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاهای کشور و تایید آن در هیات دولت و ارسال به مجلس شورای اسلامی برای مراحل تصویب است.

    وی ادامه داد: بر همین اساس تهیه و ابلاغ اصلاحیه آیین نامه استخدامی دهیاران کشور و ارائه پیشنهادهای جدید برای اصلاح قانون آیین نامه استخدامی دهیاران کشور در راستای رضایتمندی و ارتقاء امنیت شغلی دهیاران و ارسال آن به دولت نیز انجام شده است.

    قربانی افزود: تهیه و ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل درجه بندی دهیاری ها به استانداری های کشور و اصلاح آیین نامه اجرایی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا و نحوه انتخاب دهیار، ابلاغ دستورالعمل نحوه برگزاری آزمون بکارگیری نیرو در دهیاری ها به استانداری های کشور، ابلاغ رشته های شغلی مرتبط با پست های سازمانی دهیاری ها به همراه شرح شغل و شرایط احراز به استانداری های سراسر کشور و تهیه و ابلاغ ضوابط تشکیلاتی و ساختار سازمانی دهیاری ها به تفکیک درجه به استانداری های سراسر کشور از دیگر موارد بسترسازی و اصلاح و قوانین مقررات در راستای امنیت شغلی دهیاران محسوب می‌شود.

    معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص آموزش و پژوهش و توانمندسازی دهیاری‌ها نیز گفت: در این زمینه ششمین دوره جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری ها و همچنین ۲۵ نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های کشور و  همایش روز ملی دهیاری ها برگزار شده است .

    وی همچنین به برگزاری بیش از ۶۰ هزار نفر ساعت آموزش تخصصی برای دهیاران و مسئولان امور مالی و فنی دهیاری ها در زمینه های مرتبط و تهیه ۱۷ شماره ماهنامه و انتشار آن در خصوص آموزش و پژوهش و توانمندسازی دهیاران اشاره کرد.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *