×
×
جدیدترین‌‌ها

جنگ چهار تیم برای پانزدهم نشدن در لیگ برتر

  • کد نوشته: 14172
  • تیر 29, 1400
  • چهار تیم برای عدم سقوط و قرار نگرفتن در رده پانزدهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر در سه هفته پایانی مسابقات رقابت دشواری را با یکدیگر خواهند داشت.
    جنگ چهار تیم برای پانزدهم نشدن در لیگ برتر

    به گزارش نخست نیوز، فقط سه هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است و امشب(سه شنبه) هفته بیست و هشتم با برگزاری هشت دیدار به انجام می‌رسد. همانقدر که رقابت برای قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی با شدت زیادی دنبال می‌شود؛ جنگ برای بقا هم وجود دارد.

    ماشین‌سازی تبریز در پایان هفته بیست و هفتم به عنوان اولین تیم سقوط کننده به لیگ آزادگان مشخص شد. این تیم دیگر بختی برای بقا ندارد و باید فصل بعد در سطح دوم فوتبال ایران کارش را ادامه دهد اما وضعیت دیگر تیمی که باید همراه با سبزقبایان تبریزی به لیگ یک برود مشخص نیست.

    چهار تیم سایپا تهران، ذوب‌آهن اصفهان، نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران روی کاغذ خطر سقوط را حس می‌کنند و البته تیم تهرانی از همه نزدیک‌تر و نماینده مازندران نسبت به این اتفاق تلخ از بقیه دورتر است. در ادامه مروری خواهیم داشت بر دیدارهای این چهار تیم در سه هفته آخر.

    جنگ چهار تیم برای پانزدهم نشدن در لیگ برتر؛ می‌خواهم زنده بمانم

    ۱۵-سایپا تهران ۲۳ امتیاز: گل‌گهر(میهمان)، آلومینیوم(میزبان)، تراکتور(میهمان)

    بدون تردید سایپا مدعی اصلی سقوط است. آنها هم تیم پانزدهم جدول هستند و با تیم بالاسری خود سه امتیاز فاصله دارند. هم تفاضلشان بدتر است. هم سرمربی ندارند و هم باید ۲ بازی را در خارج از خانه مقابل ۲ تیم مدعی کسب رتبه چهارم برگزار کنند. البته که تنها دیدار خانگی تیم پایتخت‌نشین در برابر آلومینیومی است که امیدوار به کسب سهمیه آسیایی است. باید دید با وجود این شرایط دشوار، سایپا می‌تواند دست به کار بزرگی بزند و در لیگ برتر بماند یا خیر.

    جنگ چهار تیم برای پانزدهم نشدن در لیگ برتر؛ می‌خواهم زنده بمانم

    ۱۴-ذوب‌آهن اصفهان ۲۶ امتیاز: نساجی(میزبان)، سپاهان(میهمان)، مس رفسنجان(میزبان)

    تنها تیم در خطر سقوطی که ۲ بازی‌ از سه بازی‌اش را میزبان است ذوب‌آهن اصفهان است. شاگردان مجتبی حسینی در دیدار خارج از خانه هم نباید اصفهان را ترک کنند و می‌بایست برگزارکننده شهرآورد اصفهان با سپاهان باشند. ذوب یک مسابقه ۶ امتیازی با نساجی دارد و در هفته پایانی با مس رفسنجانی پیکار خواهد داشت که در نه خطر سقوط تهدیدش می‌کند و نه ممکن است به رتبه چهارم دسترسی داشته باشد.

    جنگ چهار تیم برای پانزدهم نشدن در لیگ برتر؛ می‌خواهم زنده بمانم

    ۱۳-نفت مسجدسلیمان ۲۸ امتیاز: استقلال(میهمان)، گل‌گهر(میزبان)، آلومینیوم(میهمان)

    تیم محمود فکری کار سختی در سه هفته باقیمانده دارد. آنها بعد از جدال با استقلال در ورزشگاه آزادی باید به مصاف ۲ تیم گل‌گهر و آلومینیومی بروند که برای رتبه چهارم و سهمیه احتمالی لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگند. جدال فکری با سه سرمربی استقلالی می‌تواند به جذابیت‌های بازی‌های پیش روی نفت بیفزاید.

    جنگ چهار تیم برای پانزدهم نشدن در لیگ برتر؛ می‌خواهم زنده بمانم

    ۱۲-نساجی مازندران ۲۹ امتیاز: ذوب‌آهن (میهمان)، استقلال(میزبان)، گل‌گهر(میهمان)

    تفاضل این تیم منفی ۶ است و وضعیت بسیار بهتری نسبت به سایپا با تفاضل منفی ۱۱ دارد. شاگردان ساکت الهامی در صورت کسب سه امتیاز در سه دیدار باقیمانده بقای خود را در لیگ بیستم مسجل خواهند کرد.‌آنها نسبت به سه تیم دیگر وضعیت بهتر و پایدارتری در جدول دارند. البته که بازی مستقیم با ذوب‌آهن که جدالی ۶ امتیازی به حساب می‌آید ممکن است نساجی را وارد داستان‌های پیچیده‌ای کند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *